Sökning: "Musiktjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet Musiktjänster.

  1. 1. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Magnus Nordin; Lovisa Granlund; [2022]
    Nyckelord :Streamingtjänster; Visuella Element; Musik; Färgpsykologi; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER

  2. 2. Banger for the Buck : Predicting Growth of Music Tracks using Machine Learning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elliot Nilsson; Liza Wensink; [2022]
    Nyckelord :Time series classification; Multivariate time series; Music industry; Record label business model.;

    Sammanfattning : The advent of music streaming has made it increasingly important for actors in the music industry to understand if tracks are going to succeed or not. This study investigates if it is possible to accurately classify the growth of the listener base of a music track based on multivariate time series with listener behavior data. LÄS MER

  3. 3. Factors Affecting Consumers’ Intention to Use Online Music Service and Customer Satisfaction in South Korea

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Minki Park; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to investigate factors that affect consumers’ behavioral intentions to use online music services and the extent to which users of these services are satisfied with their experience. It also seeks to clarify the relationship between customer satisfaction and repurchase intention. LÄS MER

  4. 4. Vardagens Soundtrack

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Jennifer Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Streaming; Musikkonsumtion; Identitet; Påverkan; Nostalgi; Kultur; Minnen; Spotify;

    Sammanfattning : Streaming och användandet av digitala musiktjänster tar upp en allt större del av våra vardagliga liv, vilket kan komma att påverka musikens mening och betydelse för oss som musikkonsumenter.
 Syftet med denna studie är att undersöka hur tre stycken utvalda respondenter förhåller sig till musik via dagens strömmande musiktjänster, samt ifall den digitala musikkonsumtionen påverkat respondenternas musikkonsumtion och på så vis skapat några vardagliga mönster eller beteenden hos dem. LÄS MER

  5. 5. Formgivning inom musikbranschen - Hur en logotyp kan utformas för en ny artist

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Julia Sixtensson; Andrea Ynnerman; [2018]
    Nyckelord :formgivning; grafisk design; musikbranschen; logotyp; artist; värdeord; varumärke; musik; visuellt; musiktjänster; varumärkesidentitet; design;

    Sammanfattning : Idag framställs en musikartist visuellt på sociala medier och musiktjänster där v arumärkesimage, såsom som logotyper, i många fall avgör om målgruppen blir intresserad av en specifik artist. Författarna har kommit i kontakt med artisten Chelsea Muco som är en ny svensk sångerska som är i behov av en visuell identitet i form av en logotyp innan hon ska släppa sin musik för första gången. LÄS MER