Sökning: "Nystartade företag"
Visar resultat 1 - 5 av 217 uppsatser innehållade orden Nystartade företag.
1. Analysis of setups and investment processes within university affiliated venture capitals : A descriptive multi-case study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : With the increasing importance of the third mission of universities, namely the commercialisation of science and research, universities have established various mechanisms such as technology transfer offices, business incubators and more. Since many investors tend not to invest in university spin-offs and start-ups due to the risk associated with their early stage, universities have established their own investment units, referred to as university-affiliated venture capital, to provide funding for university spin-offs and start-ups. LÄS MER
2. Carbon Accounting and SeaweedOffsets : An overview of some current carbon accounting methodologiesand the emerging sector of seaweed carbon offsets
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : As the anthropogenic emissions of greenhouse gases (GHGs) have increased and received moreattention, the need for climate mitigation solutions has become more urgent. Today, several methodologies for carbon accounting exists, as well as the possibility to offset emissions by buying carbon offsets. LÄS MER
3. Investing in a Greener Tomorrow : The Role of Sustainability Impact Assessment of Start-ups in Venture Capital Investment Processes
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Investment decision-making processes within the Venture Capital (VC) industry are increasingly including sustainability impact aspects, particularly when investing in start-ups. However, the lack of a common understanding and standard for measuring sustainability presents a significant challenge. LÄS MER
4. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
5. Startup-företag och digitala marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om hur B2C startup-företag använder digital marknadsföring för att klara av startup-fasen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Digitaliseringen har medfört nya möjligheter för startup-företag, som Sverige årligen ser en ökning utav. Den digitala marknadsföringen har öppnat upp nya möjligheter för startup-företagen att nå ut till konsumenter på nya innovativa sätt. Även om digitaliseringen gett upphov till många möjligheter, har utmaningarna blivit fler. LÄS MER