Avancerad sökning
Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. KONSTEN ATT LEDA EFFEKTIVA TEAM : Ledarskapskomponenter för att främja effektiva team, analyserade ur ett coachande förhållningssätt.
Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Att vara ledare i team idag innebär ofta en lång lista över ansvar och förväntningar på resultat. Ledarskapet har under tidens gång utvecklats och förväntas nu skapa en effektivitet i gruppenför att ta tillvara på resurser. Detta ställer frågan om bästa tillvägagångssätt för ledare. LÄS MER
2. Stegen in i en ny organisation
Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Att börja på en ny arbetsplats kan skapa en känsla av oro, osäkerhet, rädsla och stress. Det intryck och bemötande som organisationen, ledare och medarbetare ger den nyanställda samt hur de arbetar vidare med organisationssocialisation kommer vidare att ha en inverkan på upplevelsen och känslan kring organisationen. LÄS MER
3. Return Policies in the Online Fashion Industry : A quantitative study examining how environmental consciousness may affect consumers purchase intention
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : While the environment is continuously becoming increasingly acknowledged in modern society and e-commerce (i.e. internet commerce) within fashion is still a growing industry, there is a controversy that has begun to surface. LÄS MER
4. Det upplevda bemötandet inom damfotbollen : - En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Under flera år har diskussionen om jämställdheten inom fotbollen blivit allt större och väckt ett intresse i samhället. Dagens diskussion kretsar främst kring ekonomiska skillnader mellan dam- och herrspelare. Herrspelare tjänar mer i lön jämfört damerna, fast de spelar på samma nivå. LÄS MER
5. Size Zero eller Size Hero? : En flermetodsforskning av hur Veckorevyn förhåller sig till sitt manifest Size Hero
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Det har länge varit känt att de kropps- och skönhetsideal som råder i samhället långt ifrån inkluderar alla typer av kroppar. Modebranschen har framförallt utmärkt sig på den här punkten, och det är väl känt att det allt som oftast är smala modeller som representeras i branschen. LÄS MER