Sökning: "Online brand community"

Visar resultat 16 - 20 av 55 uppsatser innehållade orden Online brand community.

  1. 16. “Det är något vi kan göra själva, men du vet, vi behöver människor” : En netnografisk studie av medlemmar i ett online brand community

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Annie Holmberg; Josephine Karlsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie bygger på en netnografisk analys. Attityder och beteenden undersöks hos medlemmar i Nikes online brand community, samt hur medlemmar påverkar och påverkas av communityn. Detta genom att granska kommunikation, interaktion och intervjumaterial. LÄS MER

  2. 17. Innehållsmarknadsföring på Instagram : En kvalitativ studie om Millennials resonemang kring klädföretag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nelli Johansson; Emma Törnberg; Frida Möllberg; [2021]
    Nyckelord :Content marketing; Digital marketing; Millennials; Customer engagement behavior; Social media; Instagram; Brand loyalty; Innehållsmarknadsföring; Digital marknadsföring; Millenials; Instagram; Kundengagemangsbeteende; Sociala medier; Varumärkeslojalite;

    Sammanfattning : Fördelarna som kommer genom marknadsföring på sociala medier är många men företag behöver bli mer innovativa för att stå ut i mängden. Genom kommunikationen i digital marknadsföring så har integreringen mellan företag och kunder förbättrats. LÄS MER

  3. 18. The Role of Brand Experiences in Online Brand Communities: Examining the Effect of Brand Experience on Purchase Intention Through Brand Relationship

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Do; Théo Caplet; [2021]
    Nyckelord :Online Brand Community; Brand Experience; Brand Relationship; Purchase Intention; Brand Trust; Brand Attachment; Brand Commitment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: To better understand the influence that brand experience in Online Brand Communities (OBCs) has on purchase intention while clarifying the underlying mechanism of such relationship through brand relationship constructs. Moreover, to discover if there is a difference between consumer-run and company-managed OBCs in terms of brand experience. LÄS MER

  4. 19. Brand negotiations in Video Game Communities - An exploratory study analysing community-made discourses in video game brands and how they shape the brand image

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Christian Möller; [2020-06-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Video games are engaging products with large followings engaging in their brands. Despite this, video game value has proven hard to research and the area is understudied (Boyle et al., 2012). LÄS MER

  5. 20. Outcomes of personal branding in a virtual third place : A qualitative study on streamer-viewer relationships on Twitch.tv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Widell; Guzmán Marco; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Personal branding has been central to the marketing field of study for the past few decades, as its flexibility has found a place in professional, academic, and social contexts. The relationship between loyalty and customer satisfaction has been explored throughoutexisting literature, where the concept of customer delight, or the act of exceeding customer expectations, has recently been the subject of many conversations regarding its effects on loyalty. LÄS MER