Sökning: "Oral narration"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Oral narration.

  1. 6. Det muntliga berättandets plats i förskolan : En studie om förskollärares attityder samt arbetssätt kring det muntliga berättandet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Jenny Rantakoski; [2018]
    Nyckelord :Preschool; narration; reading aloud; preschool teacher; the oral narrative; Förskola; berättande; högläsninng; förskollärare; det muntliga berättandet;

    Sammanfattning : The aim with this thesis is to explore how preschool teachers look at and how they work with oral narrative. The purpose is to gain an increased knowledge of how the work can develop. In order to find the answers to the questions as well as the aim, I chose to interview preschool teachers. LÄS MER

  2. 7. Mästaren och Kim : berättande, skådespelande och blockflöjtsspel

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för folkmusik

    Författare :Kim Persson; [2017]
    Nyckelord :Blockflöjt; folkflöjt; stand up teater; berättande; folkmusik;

    Sammanfattning : The Master and Kim - Artistic Research Projects that concern questions about musical narration. How can a single person with a flute on an empty scene create a daring and entertaining storytelling? A story that moves freely between realism and stylization. LÄS MER

  3. 8. Berättande som metod : Hur lärare använder sig av berättande inslag i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Frida Olsson; [2017]
    Nyckelord :Oral narration; Pedagogical tool; Narrative pedagogy; muntligt berättande; pedagogiskt verktyg; berättande pedagogik;

    Sammanfattning : This essay aims to study the teachers’ view of narratives and how they use narratives in their teaching. To chart this, I have conducted five interviews with active teachers in pre-school class to grade three. My ambition was to find out what teachers are telling, how they use narrative elements and their purpose. LÄS MER

  4. 9. Främjande av berättande i förskolan : En studie om förskollärares strategier för att främja berättande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Sara Sör; [2017]
    Nyckelord :Preschool; narration; oral narrative; strategies; learningobjects; variation theory; environments; material; Förskola; berättande; muntligt berättande; strategier; lärandeobjekt; variationsteori; miljöer; material;

    Sammanfattning : The purpose of my study was to find out what strategies educators use in preschool to promote narrative, both regarding the educators themselves and the children's narrative. This I wanted to find out by interviewing preschool teachers regarding how they feel that the preschool's activities and their actions promote the narrative, as well as the materials and environments used for this purpose. LÄS MER

  5. 10. Lärarstudenters uppfattningar och kunskaper om läsundervisning och läsutveckling : en enkätstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Mariam Hattab; [2017]
    Nyckelord :reading instruction; teacher students perceptions; survey; läsundervisning; lärarstudenters uppfattningar; enkätstudie;

    Sammanfattning : The basic teacher education for the grades F-3 will provide teacher student with knowledge about reading and writing development of children, which will lead to a competence to develop reading and writing learning at pre-school class and school's previous years. It is known by earlier studies that there is a problem regarding teacher education in reading. LÄS MER