Sökning: "Ord mot ord"
Visar resultat 21 - 25 av 890 uppsatser innehållade orden Ord mot ord.
21. Land Use Changes After Drought Periods in California, USA
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Since ancient times, mankind has faced a constant battle against natural hazards. From the earlieststages of human communication, when human beings communicate by some sort of harsh gruntsand unintelligible words, people were struck by the awe-inspiring power of nature as floods, storms,earthquakes, and other events which reshaped their environment and way of living. LÄS MER
22. "Det blev hela havet stormar" : En kvalitativ studie om polisers upplevelser av Polismyndighetens omorganisering år 2015
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Den 1 januari 2015 bildades Polismyndigheten. Från tidigare 21 separata polismyndigheter och en rikspolisstyrelse bildas i stället en nationell Polismyndighet och Säkerhetspolisen. Tanken bakom denna organisationsförändring grundar sig i Statens Offentliga Utredningar. LÄS MER
23. Hur främjas skapandet av sociala nyttor i campus utemiljöer?
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Behovet av att skapa hållbara och flexibla byggnader har vuxit under de senaste åren, inte minst för att möta högt uppsatta klimatmål. Utrymmena mellan byggnaderna, med andra ord utemiljöer, har regelbundet prioriterats sekundärt och anpassats i stor utsträckning efter det bebyggda behovet. LÄS MER
24. Patienters upplevelser av psykiatrisk tvångsvård : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Inom den psykiatriska heldygnsvården arbetar många grundutbildadesjuksköterskor med omvårdnad som profession. Trygghet, säkerhet och integritetär begrepp som kan hjälpa till att utforma den personcentrerade omvårdnaden somkrävs för ett adekvat tillfrisknande. LÄS MER
25. ”Adekvat digital kompetens och kritiskt förhållningssätt vad sjutton! Behöver barn i förskolan det?” : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar om hur barn kan erövra digital kompetens och kritiskt förhållningssätt till digitala verktyg i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet som formulerades för den här studien var att undersöka hur verksamma förskollärare arbetar i enlighet med den aktuella läroplanen för förskolan Lpfö 18. Utifrån arbetssätt som omfattar digitala verktyg, kritiskt förhållningssätt och adekvat digital kompetens. LÄS MER