Sökning: "Pedagogers arbetsmetoder"
Visar resultat 16 - 20 av 71 uppsatser innehållade orden Pedagogers arbetsmetoder.
16. ”Kunskapstörst och spring i huvudet” : En enkät- och intervjustudie om pedagogers kunskaper och erfarenheter av särbegåvning i förskolan
M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Ungefär ett barn i varje barngrupp kan klassas som särbegåvad, däremot är det färre än cirka en procent av de särbegåvade barnen som upptäcks i förskolan. Både förskolans läroplan och Skollagen är tydliga med att varje enskilt barn ska få stöd utformat efter det egna behovet. LÄS MER
17. Utemiljö på fritidshem : En studie om betydelsen av utomhusmiljön & pedagogers arbetssätt i utemiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Under vår utbildning har det varit ett mindre fokus på utomhusmiljön och hur vi fritidspedagoger kan arbeta för att stärka barnens motivation för utomhusaktiviteter. Det var något som vi även reagerade på under vår praktik, hur lite fritidsverksamheten nyttjade utomhusmiljön som de har tillgång till och utbudet av uteaktiviteter för barnen. LÄS MER
18. Förskoleklassen i förändring : En kvalitativ studie om implementeringen av det centrala innehållet i "språk och kommunikation" i förskoleklassen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Enligt tidigare forskning har förskoleklassen haft ett otydligt syfte och dess uppdrag har osynliggjorts i skolans styrdokument fram till år 2016 då verksamheten fick ett centralt innehåll. Detta har varit problematiskt för pedagogerna då det inte har funnits specifika direktiv kring vilket innehåll de ska arbeta med. LÄS MER
19. Vad är dyskalkyli? Verksamma pedagogers uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I detta examensarbete var syftet att undersöka vilka uppfattningar som finns kring dyskalkyli bland några verksamma pedagoger och hur dessa uppfattningar förhåller sig till forskning inom området dyskalkyli. De teoretiska utgångspunkterna för arbetet ligger i de kognitiva teorierna och i förhållningssätt till dyskalkyli som finns i forskningen. LÄS MER
20. Pedagogers arbete med att stödja och utveckla elevers kunskap i matematik : Vilka arbetssätt används på mellanstadiet?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Detta arbete är en studie om hur pedagoger i fyra klasser på mellanstadiet arbetar för att elever ska nå kunskapsmålen i matematik. Studiens syfte är att ur pedagogers perspektiv beskriva och besvara frågan om vilka arbetssätt som används på mellanstadiet i matematik. LÄS MER