Sökning: "scandals CSR"
Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden scandals CSR.
1. Hållbarhetsrapportering av ett varumärkesskadat företag : En fallstudie om hur H&M anpassar sin signalering efter samhällets kritik för att återuppbygga sin legitimitet.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30. Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp. Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sofia Gynt och Tuva Kiiveri. LÄS MER
2. Social media's role in company transperency : A qualitative study of private firms in northern Sweden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The interest in company transparency has increased in the last years. This has been a demand from customers and other stakeholders after witnessing numerus scandals by big companies. Along with this, being transparent has also become a goal for a lot of companies today. LÄS MER
3. FNs barnkonvention - en trojansk häst : En kvalitativ textanalys på hur FNs kriskommunikation speglar deras värderingar.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this paper was to examine, through a crisis communication approach, how the UN intergovernmental organization acts during a crisis and whether their strategies are in symbiosis with their core values and conventions. As the majority of crisis communication research is based on governmental or commercial organizations, there is a lack of knowledge in how intergovernmental organizations behave during a crisis. LÄS MER
4. Förklaringsfaktorer för CSR-delgivning : En kvantitativ studie om social och miljömässig rapportering hos börsnoterade företag i Sverige
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Klimatförändringar, globaliseringen och företagsskandaler har medfört att CSR fått en ökad uppmärksamhet på senare tid, något som ökat kraven på transparens i företagens rapportering. Samtidigt är CSR ett föränderligt koncept som skiljer sig mellan nationer, vilket gett upphov till varierande resultat i studier som undersökt begreppet i relation till informationsdelgivning. LÄS MER
5. The Communicative Dance of Greenwashing Accusations
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to develop a deeper understanding of how organisations use communication as a tool to publicly respond to accusations. We aim to explore whether existing techniques are being used or if new techniques can be discovered... LÄS MER