Sökning: "Peter Pan"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Peter Pan.

  1. 11. De formade ögonbrynens ilska : Queer coding inom Disneys porträttering av manliga skurkar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Alma Hjertén; Betsy Alva Soplin; [2018]
    Nyckelord :Queer; heteronormativity; stereotypes; gender roles; hermeneutics; narratology; semiotics; villains; Disney; qualitative; Queer; heteronormativitet; stereotyper; könsroller; genus; narratologi; semiotik; skurkar; Disney; kvalitativ;

    Sammanfattning : This study aims to examinehow and what Disney communicate to their target audience, by analyzing the four animated feature films Peter Pan (1953), The Lion King (1994), Pocahontas (1995), and Princess and the Frog (2009). The animated movies have been analyzed through a qualitative method to get a better understanding of how Disney portray their male antagonists through queer coding. LÄS MER

  2. 12. Peter Pan and Freud : An Analysis of the Freudian Tripartite Psyche

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jessica Autiero; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Resan genom ett könsindelat Neverland : -en analys av J.M Barries Peter Pan, med fokus på genusframställningen i förhållande till läroplanen för grundskolans f-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Isabella Persson; [2017]
    Nyckelord :novel; gender roles; analyse; social production of gender roles; education;

    Sammanfattning : This  essay  analyses  J.M Barries  classic   novel  Peter Pan (1911). It was a story  first   produced as a play but later turned into a novel. The purpose of this essay is to analyse how six different characters are portrayed  in  relation  to  the  different  gender  roles  in  the  book. LÄS MER

  4. 14. Peter Pan i skolbänken : Att förmedla normer och värden genom karaktären Peter Pan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Thilda Sylvan; Natassja Schmidt; [2016]
    Nyckelord :Peter Pan; norms and values; children´s literature; values education and The Social Construction of Reality; Peter Pan; normer och värden; barnlitteratur; värdepedagogik och socialkonstruktionism;

    Sammanfattning : This study investigates the extent to which a story written 100 years ago, full of moral, patriotic, heroic and freedom-influences messages, can be used as a teaching instrument to convey the norms and values needed for active participation in society. Two versions of the classic tale of Peter Pan, an illustrated chapter book Peter Pan and Wendy (2013) and a picture book Peter Pan (2014), were analysed with the focus on the character of Peter Pan. LÄS MER

  5. 15. Female gender roles in Peter and Wendy from a Feminist perspective

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Anita Mikaelsson; [2016]
    Nyckelord :gender roles; power in relationships; morality of responsibility; feminist;

    Sammanfattning : This study is a literary analysis of J. M. Barrie’s Peter and Wendy, which focuses on how Wendy and her mother are described and what actions and behaviors are applied to them. A clear gender difference is presented, where the female characters move in the domestic realms. LÄS MER