Sökning: "Pierre Ingvarsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Pierre Ingvarsson.

  1. 1. ”Ja du, mycket enkel text och mycket bilder” - Vilka läromedel används i nyanländas hem- och konsumentkunskap undervisning?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Pierre Ingvarsson; [2015-08-10]
    Nyckelord :Nyanlända; Hem- och konsumentkunskap; Läromedel;

    Sammanfattning : När elever möter den svenska skolan utan att kunna språket kan undervisningen bli nästintill obegriplig. Ett bra läromedel kan ge nyanlända elever ökad förståelse om vad undervisningen handlar om. Syftet med denna studie är att belysa det läromedel lärare väljer som nyanlända elever ska möta i ämnet hem- och konsumentkunskap. LÄS MER

  2. 2. Hur sker bedömning i hem- och konsumentkunskap? Hem- och konsumentkunskapslärares förhållningssätt kring bedömning.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Pierre Ingvarsson; Katarina Wallin; [2015]
    Nyckelord :Bedömning; formativ; summativ; validitet; reliabil;

    Sammanfattning : SammanfattningAtt vara lärare i hem- och konsumentkunskap innebär ofta att arbeta på egen hand med planering, bedömningoch utvärdering och studiens syfte ligger i att synliggöra och analysera hem- och konsumentkunskapsläraresförhållningssätt relaterat till bedömning i skolan. Frågor som rör problemområdet handlar om vilka strategierinom bedömning som kan identifieras hos några lärare i hem- och konsumentkunskap samt hur lärarna förhållersig till formativ respektive summativ bedömning. LÄS MER

  3. 3. Den kontinuerliga utmaningen : - En fallstudie av idrottsföreningars marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Dennis Ingvarsson; [2014]
    Nyckelord :Nonprofit organization; sports clubs; marketing; commercialization; mediati zation.; Ideellt; idella föreningar; idrottsföreningar; marknadskommunikation; kommersialisering; medialisering;

    Sammanfattning : The continual challenge– A case study of sports clubs marketing In recent decades the mass media have come to play an increasingly important role in society and culture. The purpose of this qualitative study is to research how four nonprofit sports clubs in Umeå handle social changes such as commercialization and mediatization. LÄS MER