Sökning: "Player experience"

Visar resultat 1 - 5 av 365 uppsatser innehållade orden Player experience.

  1. 1. FYSIOTERAPEUTERS UPPLEVELSER AV SPELARE OCH DESS BETEENDE VID SKADA OCH REHABILITERING INOM SVENSK ELITISHOCKEY : En kvalitativ undersökning inom en sport med hög skadefrekvens.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Lucas Nordlund; Hakim Bouchaoui; [2024]
    Nyckelord :Behavioral medicine; ice hockey players; physiotherapy; sports injuries; treatment; Behandling; beteendemedicin; fysioterapi; idrottsskador; ishockeyspelare;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Bakgrund: Ishockey tillhör en av de idrotterna med högst skadefrekvens. Det finns olika faktorer ur ett biopsykosocialt perspektiv som har inverkan på spelares respons och beteende vid skada och rehabilitering. Fysioterapeuter har som uppgift att stötta patienter i rehabilitering och återgång till målaktivitet. LÄS MER

  2. 2. Gamification for technology-enhanced mineral value chain teaching and learning: serious gaming for geometallurgy concept

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Lilian Schleret; [2024]
    Nyckelord :Gamification; Malmberget; Geometallurgy; Synthetic model;

    Sammanfattning : The concept of gamification is being increasingly explored and applied to offer new teaching or training tools to teachers, students or employees. The field of geology and geometallurgy wasn’t particularly discussed in the topic of gamification. LÄS MER

  3. 3. Creation of a Virtual Reality Experience for the Virtual Conservation of The Flamman Theater Using Unreal Engine 4

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Fausto Zamora Arias; [2023-10-25]
    Nyckelord :virtual reality; Oculus Quest 2; preserving cultural heritage; Unreal Engine 4; game design and development;

    Sammanfattning : The Flamman Theater identity was successfully digitally preserved for the cultural heritage of Gothenburg by creating a video game, while tested with pandemic restrictions. On the technical side, this project combines virtual reality, artificial intelligence and game mechanics to create an immersive atmosphere, inviting people to watch movies inside as the original theater was intended. LÄS MER

  4. 4. How Award-winning Games Captivate their Audiences – A Thematic Analysis of Hades Reviews across Multiple Platforms

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Martin Ahl; Ida Dahl; Anna NIlsson; Hedy Pettersson; Linnea Wahlgren; Carl-Magnus Wall; [2023-03-03]
    Nyckelord :Game Experience; Player Experience; Video Games; Game Development; Game Design; Hades;

    Sammanfattning : Stories are as old as humans themselves and have always been a key part of what makes humans human. One of the newest forms of storytelling can be found within games. This thesis conducted a thematic analysis on reviews of the successful game Hades, investigating why it captivated its audience. LÄS MER

  5. 5. ADAPTIV MUSIK I SPEL : En undersökning på hur adaptiv musik påverkar spelupplevelsen och i vilka spelmoment adaptiv musik föredras över linjär musik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Moa von Schéele; Martin Weidenborn; [2023]
    Nyckelord :adaptiv musik; immersion; combat; open world;

    Sammanfattning : Musik i spel är ofta linjär trots att adaptiv musik har bevisats ge spelare en förstärkt inlevelse i spel. Detta arbete fokuserade på att undersöka samband mellan adaptiv musik och i vilka spelmoment sådan musik används. LÄS MER