Sökning: "Pm kvantitativ och kvalitativ"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Pm kvantitativ och kvalitativ.
1. PM GÄLLANDE HANDLÄGGNING AV PERINEALSKYDD : En totalundersökning vid Sveriges förlossningskliniker
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Syftet: Syftet med arbetet var att undersöka förekomsten av PM samt beskriva dess innehåll gällande handläggning av perinealskydd i samband med utdrivningsskedet vid Sveriges förlossningskliniker. Metod: En totalundersökning av Sveriges 44 förlossningskliniker gjordes. Totalt 63 PM insamlades där slutligen 26 PM inkluderades. LÄS MER
2. En integrerad klassificeringsmetod för-identifiering av kritiska artiklar förtillverkande företag : En fallstudie hos IV Produkt gällande integration av PM-processen i ett av företagets leverantörsförhållande, med avseende på leveransprecision.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: I dagens globaliserade och snabbt rörande samhälle är ett tätt samarbete mellan företag och deras leverantör viktig för att fortsätta vara konkurrenskraftig. För att vara det är leveransprecisionen ett viktigt effektivitetsmått. LÄS MER
3. Handläggning av urinretention postpartum : En kartläggning av svenska förlossningsklinikers PM
Kandidat-uppsats, OmvårdnadSammanfattning : Syftet med studien var att kartlägga svenska förlossningsklinikers PM angående urinretention postpartum, samt att studera om dessa överensstämmer med de rekommendationer som återfinns i litteraturen. Chefsbarnmorskan/avdelningschefen på alla svenska förlossningskliniker tillfrågades via e-post och telefon om de kunde skicka in sina PM angående urinretention postpartum. LÄS MER
4. Mobil marknadsföring
Master-uppsats, InformatikSammanfattning : Denna rapport syftar till att reda ut begreppet mobil direktreklam samt att genom en marknadsundersökning ta reda på om det för Stadiums kunder finns något intresse att ta del av erbjudanden och information om olika händelser genom SMS-meddelanden. Det är tänkt att denna information kan variera beroende på vilket område medlemmen befinner sig i, det vill säga riktad lägesbunden direktreklam. LÄS MER