Sökning: "Positionering bilindustrin"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Positionering bilindustrin.

  1. 1. Powertrain of heavy electric vehicles: : Analysis of the production chain and impact on environment and industry

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Svenja Gelpke; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Elektrifiering av bilar och mindre transportfordon pågår och flottaaktier ökar men diskussionen om elektrifiering av långdistanstransport är relativt ny. Elektriska lastbilar som använder fossila bränslen och som produceras med förnybara energikällor är lovande, särskilt i länder med en ren elmix. LÄS MER

  2. 2. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Niklas Jehrlander; Max Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; Brand image; Brand identity; Audi; Volvo Cars; Market communication; Positioning; Segmentation; Virtual reality; Varumärkesimage; Varumärkesidentitet; Audi; Volvo Cars; Marknadskommunikation; Positionering; Segmentering.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER

  3. 3. Oracular Spectacular - En studie av svensk bilindustris utveckling och framtida position

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isac Brynielsson; Karl Rogbrant; [2010-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den globala bilindustrin har under de senaste decennierna genomgått betydande förändringar, vilket skapat ett allt hårdare marknadsklimat. Detta har medfört att strategisk positionering i synnerhet blivit allt viktigare för aktörerna på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Framtida positionering inom svensk bilindustri - en kvalitativ studie i hur den alltmer miljömedvetna kunden kan mötas

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Larsson; Mattias Stepien Henningsson; [2008]
    Nyckelord :Positionering; varumärken; miljö; bilbransch; differentiering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen vill ge svar på vad den svenska bilindustrin bör tänka på i framtiden för att möta den alltmer miljömedvetna kunden. Intervjuer har genomförts med Volvo och Saab, branschexpertis samt konsumenter för att belysa olika synsätt kring dagens och framtida miljöproblem. LÄS MER

  5. 5. Bilindustrins Kommunikation : En studie om betydelsefulla argument och positionering mot en vinnande marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Christian Schmidt; [2008]
    Nyckelord :bilindustri; brus; kommunikationsargument; kommunikationsprocess; positionering; asiens tillväxt i bilindustrin; framtida marknadsutveckling; miljö;

    Sammanfattning : sänds ut av företagen störs och påverkas av många omvärldsfaktorer och det blir kontinuerligtsvårare sticka ut och kommunicera med marknadens konsumenter. Miljön är en faktor sompåverkar många av dagens industrier och så även bilbranschen. LÄS MER