Sökning: "Positionering bilindustrin"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Positionering bilindustrin.
1. Powertrain of heavy electric vehicles: : Analysis of the production chain and impact on environment and industry
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Elektrifiering av bilar och mindre transportfordon pågår och flottaaktier ökar men diskussionen om elektrifiering av långdistanstransport är relativt ny. Elektriska lastbilar som använder fossila bränslen och som produceras med förnybara energikällor är lovande, särskilt i länder med en ren elmix. LÄS MER
2. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER
3. Oracular Spectacular - En studie av svensk bilindustris utveckling och framtida position
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den globala bilindustrin har under de senaste decennierna genomgått betydande förändringar, vilket skapat ett allt hårdare marknadsklimat. Detta har medfört att strategisk positionering i synnerhet blivit allt viktigare för aktörerna på marknaden. LÄS MER
4. Framtida positionering inom svensk bilindustri - en kvalitativ studie i hur den alltmer miljömedvetna kunden kan mötas
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen vill ge svar på vad den svenska bilindustrin bör tänka på i framtiden för att möta den alltmer miljömedvetna kunden. Intervjuer har genomförts med Volvo och Saab, branschexpertis samt konsumenter för att belysa olika synsätt kring dagens och framtida miljöproblem. LÄS MER
5. Bilindustrins Kommunikation : En studie om betydelsefulla argument och positionering mot en vinnande marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : sänds ut av företagen störs och påverkas av många omvärldsfaktorer och det blir kontinuerligtsvårare sticka ut och kommunicera med marknadens konsumenter. Miljön är en faktor sompåverkar många av dagens industrier och så även bilbranschen. LÄS MER