Sökning: "Pragmatik"

Visar resultat 6 - 10 av 81 uppsatser innehållade ordet Pragmatik.

  1. 6. Posición oracional del sujeto ustedes en relación con las fórmulas de tratamiento

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för moderna språk

    Författare :Jörgen Björk; [2023]
    Nyckelord :Stilistik; pragmatik; dialektologi; tilltalsskick; Estilística; pragmática; dialectología; la distinción T V; cortesía verbal; fórmulas de tratamiento;

    Sammanfattning : En español se hace una distinción pronominal entre el tratamiento formal e informal. En singular usted se usa en todo el mundo hispanohablante para el tratamiento formal, mientras que tú, y en partes de América vos, se usan en situaciones informales. LÄS MER

  2. 7. Public Communication in a Pandemic : Language in COVID‐19 public health advertising

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Petra Rindby; [2023]
    Nyckelord :COVID-19; pragmatics; speech act theory; cooperative principle; implicature; Gricean maxims; advertising; PSA; public information; COVID-19; pragmatik; talakter; samarbetsprincipen; kommunikation; reklam; samhällsinformation;

    Sammanfattning : This linguistic study in the field of pragmatics looked at the language used by public health authorities in Australia, the United Kingdom and the United States to inform citizens about COVID-19 in 2020 and 2021. It made a qualitative analysis of advertisements that were posted on Instagram by the Department of Health and Aged Care, the National Health Service and the Centers for Disease Control and Prevention in relation to COVID-19 during this time frame. LÄS MER

  3. 8. Neural functional connections of pragmatics : A potential pragmatic network in development

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistik

    Författare :Ronja Forsgren Roll; [2023]
    Nyckelord :Pragmatics; development; adolescence; networks; functional connectivity; theory of mind; executive functions; Pragmatik; utveckling; ungdomar; nätverk; funktionell konnektivitet; theory of mind; exekutiva funktioner;

    Sammanfattning : Pragmatic ability is crucial in everyday interactions. In populations of neurotypical individuals, pragmatic skill varies greatly. The neural mechanisms behind the variety, and the neural development of pragmatics remain to be explained. LÄS MER

  4. 9. Naturvetenskapens plats på förskolegården : En kvalitativ studie om hur förskollärare synliggör naturvetenskap utomhus i förskolekontext

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Rima El-Cheikh Mahmoud; Rose Larsson; [2023]
    Nyckelord :Naturvetenskap; förskolegård; didaktik; pragmatik; förskollärare; barns lärande.;

    Sammanfattning : Vårt syfte med studien är att undersöka hur förskollärare arbetar med naturvetenskap utomhus tillsammans med barn på förskolegården. De centrala frågorna är: Hur beskriver förskollärare förutsättningarna som de skapar för barnens naturvetenskapliga lärande utomhus på förskolans gård? Hur beskriver deras arbete med att synliggöra naturvetenskap utomhus på förskolegården? Metoden som används är semistrukturerade intervjuer och vi undersökte tidigare studier kring just huruvida naturvetenskapen är tydlig för barn eller inte och vad som är orsaken till detta. LÄS MER

  5. 10. "Grammar and syntax are of course important building blocks, but you need to know what it is you are building" : A Qualitative Study Investigating Nine Upper Secondary English Teachers' Awareness, Beliefs and Practices when Dealing with Pragmatics in the EFL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Malin Ringqvist; [2023]
    Nyckelord :Pragmatics; Pragmatic competence; EFL Classroom; Teacher Awareness and Beliefs; Interculturality;

    Sammanfattning : This essay investigates nine upper secondary English teachers’ awareness, beliefs and practices when dealing with pragmatics in the EFL classroom in relation to the intercultural dimensions of the subject. The study was conducted using a phenomenological approach where nine semi-structured interviews with upper secondary English teachers were conducted. LÄS MER