Sökning: "Produkt Tjänst"
Visar resultat 11 - 15 av 206 uppsatser innehållade orden Produkt Tjänst.
11. Efterfrågeplanering i affärsmodellen Produkt-som-en-Tjänst : En blandad metodstudie inom transportsektorn med tillgångar med lång ledtid
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker hur efterfrågeplanering hanteras av företag som använder Produkt-som-tjänst (PaaS) affärsmodell (BM) inom transportsektorn, specifikt för tillgångar i en miljö med lång ledtid. Genom en blandad datainsamlings metod, som kombinerar en kvantitativ systematisk litteraturöversikt och kvalitativa data från semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
12. Vilka faktorer möjliggör digital innovation för organisationer inom techbranschen? : En studie som undersöker teori och praktik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Innovation är inte längre endast en väg till nytta av olika slag, utan är avgörande för organisationers överlevnad. Techbranschen är en bransch som förändrar sig i rekordfart och för att kunna överleva och ha möjlighet att konkurrera i denna bransch krävs ett framgångsrikt innovationsarbete. LÄS MER
13. Classification of invoices using a 2D NLP approach : A comparison between methods for invoice information extraction for the purpose of classification
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Many companies are handling a large number of invoices every year. To manually categorize them takes a lot of time and resources. For a model to automatically categorize invoices, the documents need to be properly read and processed by the model. LÄS MER
14. A Meta-narrative Review of Recent Advancements in Material Footprint Methodologies
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The circular economy is a strategy that aims at closing material loops and lower resource consumption. Resource use indicators, like the material footprint, can play an important role in this transition. LÄS MER
15. Pricing The Value Proposition in Start-up Environment : A multi case study on start-up Pricing
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Pricing is one of the most critical factors for a company to thrive in the market. Unlike big companies, there is no pricing data available for startup companies. Pricing is one of the factors for startup failure. LÄS MER