Sökning: "Produktdifferentiering"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet Produktdifferentiering.
1. Kreditgivningsprocess till SME : Vilken redovisningsinformation upplever banker behov av på grund av informationsasymmetri vid kreditgivning till SME?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: SME (små och medelstora företag) spelar en avgörande roll för ekonomisk tillväxt och sysselsättning. Trots deras betydelse möter dessa företag ofta utmaningar när de försöker få tillgång till finansiering från banker. LÄS MER
2. Filmdragering: Potentiella problem och hur dessa undviks
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för farmaceutisk biovetenskapSammanfattning : Introduktion: Filmdrageringen (FC) spelar en nyckelroll i produktionen av fasta farmaceutiska doseringsformer. FC kan ge produkter stabilitet och modifiera läkemedelsfrisättningsmönstret. LÄS MER
3. När kvalitet möter marknadsstorlek
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This study aims to empirically explore the theories by Shaked & Sutton (1987) of the relationship between market size and quality by collecting and analyzing data from restaurants in Germany and France. More precisely, this study will aim to look at the relationship between average quality and market size. LÄS MER
4. Omsättningslager för förädlade träprodukter : en avvägning mellan lagerföring - och orderkostnad
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Skogsindustrin verkar på en hårt konkurrensutsatt marknad vilket är en ständig utmaning för branschen och produktionseffektivitet i alla led anses vara avgörande. Som naturlig följd blir produktdifferentiering en viktig process. LÄS MER
5. Organisering av turism på destinationerna Dalarö och Utö : En studie om turismaktörerna på Dalarö och Utö samt jämförelse med Gamla Stan
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Purpose: The study is based on analyzing how different organizations organize and market tourism in the Haninge archipelago. The study compares the organizations on Utö and Dalarö with a tourism organization in Gamla Stan, to see if there are any similarities and differences in the strategic planning process. LÄS MER