Sökning: "RPG"

Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade ordet RPG.

  1. 16. The impact of spontaneous independent NPC dialogue in RPG games : How do independent uninitiated conversations between various NPC agents in the player’s vicinity affect the player interest in the game narrative?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Robin Norén; [2020]
    Nyckelord :dialogue; believable worlds; non-playable characters;

    Sammanfattning : This paper explores the impact that spontaneous independent NPC dialogues have upon the player experience within a RPG. The study makes use of adjacent established research where dialogue is concerned as a launching point as spontaneous NPC dialogue has not been directly researched. The tests consisted of a playthrough of a two-part prototype. LÄS MER

  2. 17. Viktiga kvaliteter för ett dialogsystem i RPG-spel : En kvalitativ studie av dialogens betydelse för spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Erik Calleberg; Christoffer von Eckermann; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This work is a study with the question What are important qualities within a dialogue system for RPG games? About dialogue systems in RPG games to try to identify important qualities to find out what it is that creates a good dialogue system. In the background, research on dialogue systems, dialogues with NPCs, other forms of dialogue systems and game design is observed. LÄS MER

  3. 18. Design av grafiskt material till ett indiespel: Processen att utveckla en logotypoch webbsida till spelet Heathen Quest.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Desirée Persson; [2019]
    Nyckelord :design process; graphic design; indie game; logotype; marketing materials; website; Designprocessen; grafisk design; indiespel; logotyp; grafiskt material; webbsida;

    Sammanfattning : Målet med detta arbete var att ta fram en logotyp och en webbsida till spelet Heathen Quest. Både webbsidan och logotypen skulle tilltala spelets målgrupp och förmedla spelets känsla: ”Rollspel med klassiska dungeon crawling och moderna inslag”. LÄS MER

  4. 19. Könsidentitet utan gränser hos den formbara karaktären : Karaktärskapande i MMORPG/RPG

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Louvisa Löfstedt; [2018]
    Nyckelord :Avatar; avatar creation; LGBTQ; gender identity; virtual gender; Avatar; karaktärskapande; HBTQ; könsidentitet; virtuella könet;

    Sammanfattning : Karaktärskapande är en viktig del i RPG/MMORPG-spel då det går ut på att skapa en egen avatar att rollspela som i spelets öppna värld. Det finns dock begränsningar i karaktärskapandet, då alla alternativ är hårt knutna till könsroller och tillåter inte spelaren att göra könsöverskridande val. LÄS MER

  5. 20. Etiskt Spelande i Tabletop-RPGs : En undersökning av rollen moralisk val spelar inom RPG

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Axel Österlund; [2018]
    Nyckelord :etik; spelare; engagemang; inlevelse; rollspel;

    Sammanfattning : Studien i denna rapport undersöker huruvida en spelares inlevelse och engagemang kan påverkas av välutvecklad etisk inverkan i ett Dungeons & Dragons rollspel. Studien innefattar en kvalitativ undersökning och fokuserar på västerländska RPG-spel. LÄS MER