Sökning: "Read-alouds"
Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade ordet Read-alouds.
21. Högläsningens plats i klassrummet : En studie om lågstadielärares användning av högläsning i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
22. Utveckling av läsförmågan genom högläsning : En litteraturstudie om högläsningens betydelse för läsförmågan i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Syftet med litteraturstudien är att undersöka om högläsning stödjer elevers utveckling av läsförmågan i årskurs F-3. Studien behandlar på vilka olika sätt läraren kan arbeta med högläsning med elever. Den behandlar även hur högläsning bidrar till utvecklingen av läsförmågan för elever med och utan lässvårigheter. LÄS MER
23. Högläsning i förskolan : En språkutvecklande aktivitet för alla barn?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka förskollärares användning av högläsning som språkutveck- lande verktyg med barn i förskolan. Användningen av högläsning undersöktes i relation till vilken åldersgrupp förskollärarna arbetade med, för att kunna jämföra eventuella skillnader. LÄS MER
24. Högläsning : Grundskolans F–3 lärare beskriver syfte, planering och arbetssätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Studien undersöker F-3 lärares beskrivningar av högläsningsarbetet genom ett kvalitativt perspektiv. Det insamlade materialet kommer i huvudsak från öppna enkätfrågor, vilka sedan analyseras efter lärarnas, skriftliga beskrivningar. LÄS MER
25. Högläsning och boksamtal : En kvalitativ studie om högläsning och boksamtal
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Att undersöka uppfattningar och ta del av lärares erfarenheter rörande högläsning, boksamtal kopplat till elevernas språkutveckling inom årskurs 1–4 ger en bild av hur verkligheten i skolorna ser ut gällande ovannämnda moment av svenskaundervisningen. Denna studies huvudsyfte är att undersöka vilka pedagogiska syften lärarna har med högläsning och boksamtal samt hur dessa moment används i undervisningen. LÄS MER