Sökning: "Relationell förståelse"
Visar resultat 41 - 45 av 134 uppsatser innehållade orden Relationell förståelse.
41. Idrottslärarens utmaningar för att arbeta kompenserande för elever inom Autismspektrumtillstånd
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vårt arbete utgår ifrån ett tredelat syfte. Det första syftet med vår studie är att undersöka vilka kompenserande hjälpmedel eller anpassningar som används av lärare inom ämnet idrott och hälsa för att kompensera eventuellt behov hos elever med AST-diagnos. LÄS MER
42. Relationers betydelse i förskolan : Förskolepersonals beskrivningar av huruvida relationen mellan barn och förskolepersonal påverkar barns utveckling och lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur förskolepersonal beskriver att relationer mellan barn och förskolepersonal påverkar barns utveckling och lärande i förskolan. Studien har en kvalitativ ansats och utgår från åtta semistrukturerade intervjuer med förskollärare samt barnskötare. LÄS MER
43. Om det ska vara roligt måste det vara utmanande : Attityder till matematik hos deltagare i Matteklubben för högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Mycket forskning har ägnats åt att kartlägga skolelevers (ofta negativa) attityder till matematik. Denna studie undersöker attityder till matematik hos nio deltagare och tidigare deltagare i Matteklubben för högstadiet i Stockholm. LÄS MER
44. Elevers förståelse för likhetstecknet : ”Kan jag välja både samma som och svaret?”
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Det finns mycket forskning kring elevers förståelse för likhetstecknet. Forskarna är eniga om atteleverna ofta har en operationell förståelse för likhetstecknet, vilket innebär att de uppfattarlikhetstecknet som en uppmaning att utföra en operation. LÄS MER
45. Hur påverkar olika undervisning elevers uppfattning om likhetstecknet? : En kvalitativ studie om hur elever i årskurs 3 uppfattar likhetstecknet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Studien har genomförts i tre klasser i årskurs tre på två olika skolor. Syftet är att undersöka hur elever uppfattar likhetstecknet samt huruvida denna uppfattning påverkas av olika undervisning. I fokus är en relationell förståelse för likhetstecknet. Studien använder sig av variationsteorin som teoretiskt ramverk. LÄS MER