Sökning: "Ricardo Green"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ricardo Green.

  1. 1. Looking at the Two Sides of the Equation - How Servitisation Affects the Sustainability-oriented Innovation Adoption Dilemma

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Juliette Brands; Ricardo Georg Kammermayer; [2019]
    Nyckelord :Sustainability-oriented Innovation; Servitisation; Service Characteristics; Diffusion of Innovations; Adoption; Barriers and Drivers for Sustainability-oriented Innovation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: How does servitisation affect the adoption of sustainability-oriented innovations (SOIs)? A qualitative study on the role of servitisation on barriers and drivers for SOI adoption. Methodology: The methodological framework for this research is a qualitative multiple case study following an abductive approach. LÄS MER

  2. 2. Lärosektor Fatburen : – Komvuxskola på Södermalm

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :August Persson; [2018]
    Nyckelord :Komvux; utbildning; läromiljö; skola; Fatbursparken; Stockholm; Södermalm; Citybanan; Stambanan; Bofill; Bofills båge; Fatburen; Fackverk; Informella läromiljöer; Citybanan; Stambanan;

    Sammanfattning : En komplex tomt Att framställa ett förslag för ett Komvux i Fatbursparken på Södermalm i Stockholm är en utmaning. Detta är en tomt placerad mitt i mötet mellan flertalet skalor och stilar. LÄS MER

  3. 3. The Green Light towards Sustainability : Embedding Sustainability into a Branded Design Company

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Reed Evans; Ricardo García Guerra; Myriam Schaefer; Isabella Wagner; [2011]
    Nyckelord :Strategic Sustainable Development; Systems Thinking; Strategic Management Planning; Brand; Sustainable Product Design; Innovation for Sustainability;

    Sammanfattning : Production and consumption of products contribute to the global sustainability challenge by degrading natural and social systems. This thesis focuses on branded products, which through powerful images and meanings symbolise the core business of a company and a platform of identification for its stakeholders. LÄS MER