Sökning: "pupil influence"

Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden pupil influence.

  1. 1. Biologiundervisningens metoder och innehåll : – en fråga även för elever?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Erica Wild; [2024]
    Nyckelord :Biology; Didactic context; Inclusive education; Professionality; Pupil influence; Swedish upper secondary school; Biologi; Didaktisk kontext; Elevinflytande; Gymnasiet; Inkluderande undervisning; Professionalitet;

    Sammanfattning : According to the Swedish school law, pupils should have the possibility to influence their education – both in learning methods and content. However many teachers find it hard to operationalize the pupils’ influence in their teaching. LÄS MER

  2. 2. Teacher authority and the hidden curriculum in the classroom : A comparison of a municipal school, an independent school, and an international school in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Joaquim Forgas Anaya; [2023]
    Nyckelord :Teacher Authority; Hidden Curriculum; School Climate; Classroom Management; Values Education; Sweden.;

    Sammanfattning : In educational research, the concept of school climate has been linked to quality teaching, teacher-pupil relations, and explicit values education, among others. In Sweden, despite showing positive teacher-pupil relations, critiques towards classroom management and a lack of teacher authority, which affect its school climate, have been made. LÄS MER

  3. 3. Ett, två, tre - alla ska mé : Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Josefin Lindoff; Camilla Riishøj; [2023]
    Nyckelord :adaptations; prerequisite for learning; special education teacher; early literacy; accessible learning environment; Anpassningar; förutsättning att komma till lärande; speciallärare; tidig läsinlärning; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Riishøj, Camilla och Lindoff, Josefin (2023). Ett, två, tre - alla ska mé. Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Digitala verktygs påverkan på elevens motivation till matematik : En enkätstudie om hur elevers motivation påverkas av digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Victor Svensson; Gustav Bohm; [2023]
    Nyckelord :Motivation; digitala verktyg; matematik; spelifiering;

    Sammanfattning : The syllabus for mathematics states that the pupils shall develop an interest in mathematics. That an interested pupil is motivated and reaches higher levels of achievement is also something that sounds very natural. Different ways of teaching tend to benefit different types of motivation. LÄS MER

  5. 5. Embracing the Digital Shift : An Empirical Analysis of Attitudes towards E-books among Pupils in Swedish Upper Secondary School

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sebastian Stålnacke; [2023]
    Nyckelord :Digital books; E-books; E‐book lending; School libraries; Upper secondary schools; Young adults; Reading preferences;

    Sammanfattning : As digital reading has become ubiquitous in society it is reasonable to expect it in schools. Digital reading has not been without its controversies though. Using a sociocultural perspective this thesis examines attitudes, perceptions, and access to digital books among Swedish upper secondary school pupils, focusing on e-books. LÄS MER