Sökning: "accessible learning environment"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden accessible learning environment.

  1. 1. Läs- och skrivsvårigheter/dyslexi inte en självklarhet för lärare i grunskolan : Lärares erfarenheter av att möta elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi i grunskolans tidigare åldrar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Helena Olsson; [2024]
    Nyckelord :läs- och skrivsvårigheter; dyslexi; stöd; anpassningar; undervisning;

    Sammanfattning : All children have the right to an equitable education based on their different prerequisites.Schools should give all pupils the opportunity for a well-functioning education. Pupils whohave any form of reading and writing difficulties have the right to adaptation based on theirindividual needs and prerequisites. LÄS MER

  2. 2. Hur kan arbetsterapeuter skapa en mer tillgänglig lärmiljö för elever med autism i grundskolan?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Elin von Wowern; [2024]
    Nyckelord :Arbetsterapi; Autism; Lärmiljö; Grundskola; Tillgänglighet.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Background: The learning environment in elementary school is not adjusted for students with autism, putting high demands on abilities generally affected in autism spectrum disorder. Previous research focuses on students’ behavior and sensory-based interventions but there are few studies on how to make the learning environment accessible for students with autism. LÄS MER

  3. 3. GETTING READY TO LEARN IN VR

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Alice Zupančič; [2023-10-10]
    Nyckelord :VR; Virtual reality; collaborative VR; collaborative learning; immersive virtual environments; virtual learning environments; user onboarding; VR onboarding;

    Sammanfattning : Purpose: VR’s unique affordances offer significant potential for education, but the steep learning curve hinders users from fully benefiting from the technology. Onboarding plays a pivotal role in bridging the gap between novice users and the complexities of collaborative VR environments, contributing to the broader goal of making VR education more accessible and user-friendly. LÄS MER

  4. 4. Ett, två, tre - alla ska mé : Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Josefin Lindoff; Camilla Riishøj; [2023]
    Nyckelord :adaptations; prerequisite for learning; special education teacher; early literacy; accessible learning environment; Anpassningar; förutsättning att komma till lärande; speciallärare; tidig läsinlärning; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Riishøj, Camilla och Lindoff, Josefin (2023). Ett, två, tre - alla ska mé. Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. InclusiveRender A metaverse Engine prototype to support Accessible Environments for people with ASD

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Oscar Borg; Niklas Enberg; [2023]
    Nyckelord :metaverse; Autism Spectrum Disorder; Virtual Reality; Immersive Learning; Personalised Learning; Machine Learning; Accessibility;

    Sammanfattning : The metaverse has seen increased usages in its capabilities as an educational tool by immersing users in virtual scenarios. This technology is inaccessible for user groups that require higher degrees of accessibility and personalization, as most metaverse implementations do not adjust to the user’s needs. LÄS MER