Sökning: "adaptations"

Visar resultat 1 - 5 av 783 uppsatser innehållade ordet adaptations.

  1. 1. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Henriksson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Intern kommunikation; Meningsskapande; Intern hållbarhetskommunikation; Hållbarhetsstrategier;

    Sammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER

  2. 2. Adapted data collection in field utilizing RMR and the Q-system

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Amanda Olsson; [2024]
    Nyckelord :Rock mass classification; Q-slope; SMR; Slope stability;

    Sammanfattning : The focus on slope stability has increased rapidly in Norway over the last years due to several unwanted landslides. In Norway, the most used method today to classify the rock mass and to determine the required reinforcement, is the Q-system. In addition to that the RMR method is also a commonly used method. LÄS MER

  3. 3. De narrativa anpassningarna : Identitetskontinuitet uttryckt i den politiska diskursen om svensk säkerhetspolitisklinje och omsvängning i Nato-frågan

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Frida Eriksson Arrhén; [2024]
    Nyckelord :Foreign policy change; NATO; Sweden; Ontological Security; Identity; Utrikespolitisk förändring; Nato; Sverige; Ontologisk säkerhet; Identitet;

    Sammanfattning : Ontological security theory has served the field of international relations well by providing a theoretical lens through which the continuous behaviours of states can be understood. This study aims to contribute to furthering the development of ontological security theory by demonstrating its explanatory power even in the context of altered state behaviour. LÄS MER

  4. 4. Alla barns rätt att nå en högre språklig nivå. : En kvalitativ studie om hur varje barns språkutveckling kan utvecklas genom högläsning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jennie Nilsson; Malin Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Reading aloud; language development; preschool; preschool teacher; sociocultural perspective; zone of proximal development; Högläsning; språkutveckling; förskola; förskollärare; sociokulturellt perspektiv; proximal utvecklingszon;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how preschool teachers work to develop each child's language development in reading aloud situations. Based on the purpose, the following questions were formulated: In what ways do preschool teachers challenge each child individually in their language development in read-aloud situations? and Which factors do the preschool teachers describe as decisive for how the adaptations look in reading aloud situations? To answer the questions, a qualitative method was used in the form of video observations and semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 5. Vägen mot inkludering: : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter och anpassningar utifrån barn med specialpedagogiska behov

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Daniella Levin; Lara Sorani; [2024]
    Nyckelord :Specialpedagogiska behov; resurs; barns utveckling; ramfaktor; inkludering; specialpedagogisk utbildning; bildstöd;

    Sammanfattning : Denna studie syftar på att undersöka hur förskollärare beskriver hur de anpassar verksamheten för barn med specialpedagogiska behov utifrån deras erfarenheter. Vilka hinder och möjligheter förskollärarna kan stöta på när de anpassar verksamheten. LÄS MER