Sökning: "SLang"

Visar resultat 16 - 20 av 127 uppsatser innehållade ordet SLang.

  1. 16. Cultural Adaptation in Video Game Localization : An Analysis of Cutscene Scripts in Japanese and itsTranslation to English of the game Lost Judgement

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Jacqueline Roshamn; [2022]
    Nyckelord :Video game localization; cultural adaptation; Japanese – English translation; functional approach; foreignization; domestication; free translation;

    Sammanfattning : Cultural adaptation and free translation strategies are more common to use within the field of video game localization although they are still not recommended too veruse in translation studies. Free translation strategies are commonly used invideo game localization to make video games ready for a targeted audience. LÄS MER

  2. 17. A Case Study: The Difference of Slang Usage Between Girls and Boys During Grade 9 English as a Second Language Lessons, and How it is Viewed and Used by English Teachers in Their Teaching

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emma Ahlbin; [2022]
    Nyckelord :Slang; secondary school; gender language; self-categorization; humor; ESL; youth;

    Sammanfattning : The present study aims to investigate if grade 9 English students, being 15-16 years old, attending a Swedish secondary school, use English slang during their English as a second language lessons, and if so, why they do it, and if there are any differences between the two genders in their slang usage. In order to incorporate a didactic perspective, it is also examined how English teachers deal with their students’ slang usage. LÄS MER

  3. 18. Balco(n)vid-19 : The use and the importance of balconies before and during the COVID-19 pandemic

    Magister-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Michaela Loukia Litsardaki; [2021]
    Nyckelord :balconies; coronavirus; pandemic; public space; collective initiatives;

    Sammanfattning : To mitigate the COVID-19 pandemic, unthinkable restrictions and measures were enforced. In a few weeks’ time, the greatest part of the global population went under strict lockdown policies. In this new reality, Italians took advantage of their balconies and started engaging in collective actions of communal and national solidarity. LÄS MER

  4. 19. HEMMAPLAN ÄR HÄR : En studie om fritidsledares syn på anledningar till ungdomars användning av multietniskt ungdomsspråk

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Nellie Bäckström; [2021]
    Nyckelord :multi-ethnical; language; teenagers; slang words; multietniskt; ungdomsspråk; ungdomar; slang;

    Sammanfattning : A qualitative study conducted by semi-structured interviews with youth recreation leaders in a city in Västerbotten’s county in Sweden. The aim is to establish a greater knowledge regarding the youth recreation leader’s experiences of Swedish teenagers’ (17-25) reasons of use of multi-ethnical language among the teenagers, specifically with focus on certain categories as calques, slang words, non-inversion and broad generalization of prepositions. LÄS MER

  5. 20. ”Typ hon ba fattaru liksom?” : En kvantitativ studie om gymnasielärares attityder till ungdomsspråk i elevernas självproducerade texter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maria Chabo; [2021]
    Nyckelord :attityder; bedömning; formellt språk; skriftspråk; ungdomsspråk;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att dels undersöka attityderna hos gymnasielärare på tre gymnasieskolor i Stockholm beträffande förekomsten av ungdomsspråk i elevernas självproducerade texter inom svenskämnet, med fokus på diskurspartiklar och slang, dels att undersöka lärarnas syn på vikten av att skriva formellt i skolans texter. Denna studie är huvudsakligen kvantitativ och genomfördes genom ett digitalt frågeformulär för att nå fler respondenter på distans. LÄS MER