Sökning: "SME Innovation"

Visar resultat 16 - 20 av 122 uppsatser innehållade orden SME Innovation.

  1. 16. Balanserade styrkort i små och medelstora företag : Styrkor, svagheter, fallgropar och framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Edit Svensson; Frida Winter; [2022]
    Nyckelord :Balanced Scorecard; BSC; Small and medium-sized enterprises; SME; Management Accounting; Business Management; Performance Measurement; Strategy Implementation; Balanserat styrkort; BSC; Små och medelstora företag; SME; Ekonomistyrning; Verksamhetsstyrning; Prestationsmätning; Strategiimplementering;

    Sammanfattning : Titel: Balanserade styrkort i små och medelstora företag - Styrkor, svagheter, fallgropar och framgångsfaktorer Forskningsfrågor:  - Hur kan balanserade styrkort tillämpas i små och medelstora företagi Sverige? - Vilka är det balanserade styrkortets främsta styrkor och svagheter i små och medelstora företag? - Vilka faktorer kan vara avgörande för det balanserade styrkortets framgång i små och medelstora företag? Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva och förstå hur balanserade styrkort framgångsrikt kan tillämpas i små och medelstora företag i Sverige. Metod: Studien har genomförts med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  2. 17. Internal and external barriers to growth of SMEs : A qualitative case study of SMEs in Bangladesh

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Shovan Nasim Haider; Maana Ali Abdulcadir; [2022]
    Nyckelord :SME; Barriers to growth; Internal barriers; External barriers;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. Towards data-driven decision making: A Small Enterprise study

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Oliver Söderlund; [2022]
    Nyckelord :Data-driven decision-making; Technological Challenges; Organisational challenges; Maturity evaluation;

    Sammanfattning : In general, at smaller companies, decisions are based on the intuition of their experts within their respective areas. The decision processes are dependent on several aspects, such as assumptions and context, and some on data. LÄS MER

  4. 19. Diffusion of innovation through the Bowling Alley Strategy : Using ANT to examine ICT adoption among skilled construction labor SMEs

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :boban stjepanovic; Jonas Andersson Thordeman; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Introduction One industry that has fallen behind regarding ICT adoption is the SCL industry, due to the complex environment and several identified determinants. There is a gap within ICT-research in Sweden, especially in the SME-SCL industry in recent years, indicating there is a need for further research from an organizational perspective. LÄS MER

  5. 20. Digital marknadsföring : Mindre företag i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Philip Jansson; Alexandra Svan; [2022]
    Nyckelord :Digital marketing in the construction business; SME; eWOM; social media;

    Sammanfattning : There has been a huge increase for start-ups in the construction business between 2019 & 2021. During this period of time covid-19 pandemic gradually spread and exposed the society for a severe challenge with social distancing, work from home and liquidation of several companies as a consequence. LÄS MER