Sökning: "Saab marknadsföring"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Saab marknadsföring.

  1. 6. Förändringsarbete vid simulatorcentralen på Saab : En fallstudie ur två perspektiv av flygsimulatorn PMSIM

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Christian Sjösten; Klas Thyr; [2007]
    Nyckelord :förändringsarbete; systemförvaltning; evolutionär; systemutveckling; simulatorcentralen; flygsimulator; PMSIM;

    Sammanfattning : I ett rum vid simulatorcentralen på Saab i Linköping står flygsimulatorn PMSIM. Den består av en förarkabin placerad i en sfärisk dom, på vilken en simulering av den visuella omvärlden projiceras. PMSIM används för utveckling, träning och marknadsföring av Gripen. LÄS MER

  2. 7. Vilka lojalitetsskapande aktiviteter använder Volkswagen och Saab på den svenska bilmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Jenny Röhrl; Niklas Stockborg; [2007]
    Nyckelord :kundlojalitet; lojalitetsprogram; CRM; marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: What customer loyalty activities are Volkswagen and Saab using in the Swedish car industry? Authors: Jenny Röhrl & Niklas Stockborg Supervisor: Thomas A. Michel Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 ECTS Purpose: The purpose with this study is to examine the activities that Volkswagen and Saab use to create customer loyalty in the Swedish car industry. LÄS MER

  3. 8. Inköpsmarknader : en kartläggning av faktorer som påverkar val av inköpsmarknad och konsekvenserna för logistikfunktionen, inom SAAB Automobile AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för arbete, ekonomi och hälsa (HTU)

    Författare :Artur Bielinski; Mattias Fredriksson; [2003]
    Nyckelord :Marknadsföring; SAAB Automobile AB; Logistik; Inköp;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Nytt system; Succé eller Fiasko?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Helena Netz; Christina Kajsjö; [2002]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : IT-investeringarna i Sverige uppgår varje år till åtskilliga miljarder och ett mycket stort problem är att många av dessa investeringar misslyckas med att nå sina uppsatta mål. Det är utifrån detta stora resursslöseri ett högintressant område att studera. LÄS MER