Sökning: "Samling och Intervju"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden Samling och Intervju.
1. Barns inflytande i samlingens olika moment : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute more knowledge about how childrensdemocratic influence is expressed in preschool with a particular focus ongathering situations. In the study, we used a qualitative semi-structuredinterview. With an adaptable interview guide, to obtain the pre-school teachers'perceptions. LÄS MER
2. ”Oftast är det fröknarna som bestämmer...” - En kvalitativ intervjustudie om barns delaktighet och inflytande i samlingen på förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna kvalitativa intervjustudie undersöks barns inflytande och delaktighet i samlingen utifrån barns och förskollärares reflektioner. Syftet med studien var att undersöka barns och förskollärares tankar om samlingen med fokus på inflytande och delaktighet. LÄS MER
3. Nu är det dags för samling! : En kvalitativ studie om förskolepersonalens inställningar och förhållningssätt till samlingen som ett lärandetillfälle.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna kvalitativa studie undersöks pedagogers inställning och förhållningssätt till samlingen som ett lärandetillfälle. Studien syftar till att bidra med kunskap kring pedagogers syn på barns delaktighet och inflytande genom förskolans rutinsituation samlingen. LÄS MER
4. Adapting the backchanneling behaviour of a social robot to increase user engagement : A study using social robots with contingent backchanneling behaviour
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There are many aspects of human communication that affects the nature of an interaction; examples include voice intonation and facial expressions. A particular type of verbal and non-verbal cues, so called backchannels, have an underlying role in shaping conversations. LÄS MER
5. Flerspråkighet i förskolan : En kvalitativ undersökning om hur förskollärarna inkluderar flerspråkiga barn under samlingen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER