Sökning: "Sara Hägertorp"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sara Hägertorp.

  1. 1. Elevers samtal och språkhandlingar i arbetet med bildframställning : En kvalitativ studie om elevers samtal

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Sara Hägertorp; [2023]
    Nyckelord :Bildundervisning; Bildframställning; Samtal; Språkhandling; Symbolisk interaktionism;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt samtal mellan elever är en möjlighet eller ett dilemma i arbetet med bildframställning. I studien används en metodkombination bestående av observation och ljudinspelning av en lektion. Resultatet visar på två huvudkategorier: skolrelaterat och icke-skolrelaterat samtal. LÄS MER

  2. 2. En eller ett, det är inte så lätt! : En explorativ studie om vad som kan påverka inlärningen av svenskans genuskongruens

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Victoria Sunesson Hansson; Sara Hägertorp; [2023]
    Nyckelord :Andraspråksinlärning; inlärningsålder; genuskongruens; receptiv förmåga; transfer; the competition model;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvantitativa och explorativa studie var att undersöka vilka orsaker som kan ligga till grund för hur andraspråkstalare noterar avvikelser i genuskongruens. Denna experimentella studie utgjordes av sju andraspråkstalare med olika förstaspråk. LÄS MER

  3. 3. Fotografi som medium för att uttrycka identitet : En jämförande analys mellan Cindy Shermans och Francesca Woodmans sätt att arbeta med identitet i relation till ett didaktiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Sara Hägertorp; [2019]
    Nyckelord :identitet; fotografi; bildundervisning; Cindy Sherman; Francesca Woodman;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att jämföra Cindy Shermans och Francesca Woodmans sätt att arbeta med temat identitet och sätta detta i relation till ett didaktiskt perspektiv. Utifrån frågeställningarna: Vad finns det för likheter och skillnader mellan Cindy Shermans och Francesca Woodmans sätt att arbeta med identitet genom fotografi? och Hur kan man utifrån dessa fotografer arbeta med identitet i bildundervisningen? kommer en komparativ analys göras på fyra bilder. LÄS MER