Sökning: "bibehålla starka varumärke"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden bibehålla starka varumärke.

  1. 1. Lyxens paradox : En kvalitativ studie om konsumenters ambivalenta förhållningssätt till lyxvarumärkens exponering på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Ringkvist; Victoria Olofsson; Malin Martinsson; [2022]
    Nyckelord :Luxury; Luxury Brands; Purchase motivation; Social Media; Brand Image; Exposure; Lyx; Lyxvarumärken; Köpmotivation; Social media; Varumärkesimage; Exponering;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medier, som från början handlade om utbyte av information, har mynnat ut i en social närvaro. En social närvaro där man genom bilder, text och videos presenterar sig själv. Konsumenter kan numera obehindrat dela varumärkesrelaterat innehåll genom att till exempel visa nya inköp eller andra händelser av sitt liv. LÄS MER

  2. 2. Varumärkens påverkan av konkurrensmedel : hur påverkar valet av konkurrensmedel butikens arbete med att förstärka varumärket?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Eliza Colhon; Caroline Hedlund; [2008]
    Nyckelord :Varumärken; Konkurrensmedel; Sexhörningen;

    Sammanfattning : Varumärken spelar en allt mer betydande roll för konsumenter i dagens läge, vilket gör att företag måste använda sig av olika konkurrensmedel för att på bästa sätt hålla kvar en stark position på marknaden. Det har blivit allt svårare att överleva på marknaden utan ett starkt varumärke, då konkurrenssituationen är hårdare. LÄS MER

  3. 3. Varumärket Handelshögskolan : Konsten att bygga upp och bibehålla ett starkt varumärke

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carolina Engfeldt; Anna-Karin Lundström; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att utreda hur Handelshögskolan i Stockholm har lyckats skapa och bibehålla ett starkt varumärke och vad som gör dess studenter attraktiva ur en arbetsgivares synvinkel. Frans Melins varumärkesmixmodell ligger till grund för undersökningen. LÄS MER

  4. 4. Att bibehålla och vårda ett starkt varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Oknelid; Aimée Schultz; Sofia Ström; [2004]
    Nyckelord :starka varumärken; konfektionsbranschen; lojala kunder; konkurrens; marknadsföring; kommunikation; strategi; kärnvärden; Levi’s; Filippa K; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Märkesinnehavaren vårdar sitt starka varumärke genom att aldrig se den varumärkesskapande processen som avslutad. Man kan dra slutsatsen att hur gammalt ett varumärke är inte har någon betydelse när det gäller att bibehålla och vårda märket. LÄS MER