Sökning: "lojala kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 224 uppsatser innehållade orden lojala kunder.

  1. 1. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  3. 3. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Lukas Runesson; Josef Zanier; Almedina Alic; [2023]
    Nyckelord :Social media; Customer loyalty; Customer engagement; Customer experience; Satisfaction.; Sociala medier; Kundlojalitet; Kundengagemang; Kundupplevelser; Tillfredsställelse.;

    Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER

  4. 4. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lara Hinz; Lovisa Lövgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER

  5. 5. ”Det betyder väldigt mycket att få gå, även om man liksom inte pratar hår.” : En kvalitativ intervjustudie om frisörens betydelse för äldre kvinnors upplevelser av socialt stöd och välbefinnande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Erika Lundh; [2023]
    Nyckelord :social support; well-being; social relationship; role of hairdresser; socialt stöd; välbefinnande; social relation; frisörroll;

    Sammanfattning : Svenska rapporter har länge påtalat den negativa effekt som avsaknaden av socialt stöd innebär för mänskligt välbefinnande. De sociala relationerna och därmed källorna till socialt stöd förklaras bli färre med åren, värst drabbade i vårt svenska samhälle är kvinnor över 75 år. LÄS MER