Sökning: "Second-hand clothes"

Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser innehållade orden Second-hand clothes.

  1. 6. The Impact of Demographic Variables and Sustainability Awareness on Purchase Intention on Second-hand Clothing in Nigeria

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Bolarinwa Agboola Adeyemi; [2023]
    Nyckelord :Second-hand Clothing; Demographic Variables; Sustainability Awareness; Purchase Intention;

    Sammanfattning : ABSTRACT  Background: Second-hand clothing has significantly continued to generate interest both in research and in the real world and emphasis ofexisting works revolve around history, motivations for buying and effect on the environment as well as the impact on the countries that these second-hand clothes are imported. Consumers’ demographics is expected to play a role in their intention to purchase certain goods including clothes and findings also revealed that people have begun to incorporate sustainability in their intention to purchase second-hand clothing. LÄS MER

  2. 7. “Det är som gjort för att man ska köpa” : En kvalitativ studie som undersöker hur kvinnliga studenter uppfattar att opinionsledare påverkar deras klädkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Vendela Telles; Amanda Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Opinion leaders; Clothing consumption; Second hand clothing; Values; Identity; Opinionsledare; Klädkonsumtion; Secondhandkläder; Värderingar; Identitet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en djupare förståelse för hur kvinnliga studenter uppfattar att opinionsledare påverkar deras klädkonsumtion. Studien undersöker varför den utvalda målgruppen väljer att avstå från att konsumera secondhandkläder. LÄS MER

  3. 8. Från linjär till cirkulär : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan stärka sitt varumärke med hjälp av second hand-försäljning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Karlsson Rydermark; Jennifer Åmark; Zanna Haagen; Hilda Falk; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand knowledge; Brand associations; Brand image; Brand loyalty; Second Hand; Circular Business Models; Sustainability.; Varumärkesidentitet; Varumärkeskännedom; Varumärkesassociationer; Varumärkesimage; Varumärkeslojalitet; Second hand; Cirkulära affärsmodeller; Hållbarhet.;

    Sammanfattning : Modeindustrin har historiskt sett låtit människor uttrycka sin kreativitet och personlighet genom kläder, men den har också bidragit till överkonsumtion och negativa miljö- och sociala konsekvenser. För att skapa en mer hållbar modeindustri har cirkulära affärsmodeller utvecklats, där återanvändning och återvinning av kläder spelar en viktig roll. LÄS MER

  4. 9. : Consumer generated clothing trends that are sustainable in outcome: second hand clothes consumption and its intersection with sustainable taste regimes

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rawah Younes; Faheem Ahmad Chaudhry; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Shopping for second-hand clothes is a phenomenon that has been on the rise, especially for the last twenty years. Second-hand clothes (SHC) consumption is a consumer-generated shopping trend whose consumers are discursively creating new identity meaning(s) for themselves out of their consumption. LÄS MER

  5. 10. High Demand for Second-hand: A Qualitative Study on Challenges and Opportunities Faced by Second-hand Clothing Retailers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ebba Greijer; Abdullah Smew; [2022]
    Nyckelord :Second-hand; Clothing; Retailing; Digitalization; Sustainable consumption;

    Sammanfattning : The second-hand market has been subject to a lot of change in recent years. New actors with disruptive business models have entered the market, changing consumer perceptions and altering market conditions. LÄS MER