Sökning: "Second-hand clothes"

Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade orden Second-hand clothes.

  1. 16. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isak Klerck; Oliver Perttunen; [2022]
    Nyckelord :buying behavior; purchase decision; second-hand furniture; C2C market; attitudes; buying process; köpbeteende; köpbeslut; begagnade möbler; C2C-marknaden; attityder; köpprocessen;

    Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER

  2. 17. Svenska konsumenters inställning och syn vid köp av second hand kläder : En kvalitativ studie om faktorer som påverkar köp av second hand kläder 

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Allan Farokhizadeh; Gebrail Abdulahad; [2022]
    Nyckelord :Second hand; second hand kläder; motiverande faktorer; dämpande faktorer;

    Sammanfattning : Problem: There are a lot of studies on second hand clothing consumption. But there are very limited studies that explore the main motivating factors for Swedish consumers to buy second hand clothes, but also dampening factors for buying second hand clothes. LÄS MER

  3. 18. Det gröna gapet : En tvärkulturell flerfallsstudie om huruvida konsumenter i Sverige, Ungern och Marocko konsumerar kläder på ett hållbart sätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aya Bolakhrif; Sara Dahlfors; [2022]
    Nyckelord :the green gap; consumer behavior; sustainability; clothes; Sweden; Hungary; Morocco; gröna gapet; konsumentbeteende; hållbarhet; kläder; Sverige; Ungern; Marocko;

    Sammanfattning : Klädindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har en stor negativ miljöpåverkan. Medvetenheten och intresset av miljöfrågor ökar samtidigt som det finns en ovilja hos konsumenter att köpa hållbara produkter, vilket kallas ”det gröna gapet”. LÄS MER

  4. 19. En konstruerad verklighet : En kritisk diskursanalys av second hand inom svensk media

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Oscar Ek; Albin Svensson; [2022]
    Nyckelord :fashion; Sustainability; second hand; secondhand; clothes; clothing; discourse analysis; critical discourse analysis; slow fashion; fast fashion; andra hand; begagnat; kläder; slänga; export; svensk media; media; press; tidningar; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Sustainability is a term of significant relevance in today’s global context, permeating discourses and management decisions, and influencing decision-making at the head of most industries. This is particularly apparent in relation to fashion. LÄS MER

  5. 20. Kommunikation för hållbart mode : En produktionsstudie om second hand-mode ur ett kommunikationsvetenskapligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lowa Ek; Lina Samuelsson; [2022]
    Nyckelord :Second hand; Fashion; Consumption; Communication; Strategic communication; Green Marketing; Second hand; Mode; Konsumtion; Kommunikation; Strategisk kommunikation; Grön kommunikation;

    Sammanfattning : This essay aims to, against the background of how today's second hand-fashion has come to change current concepts and new communication techniques, find out how businesses in the industry perceive their communication towards their recipients. The method used is qualitative and interviews have been conducted from the producer's perspective with a selection of relevant businesses within the industry. LÄS MER