Sökning: "Self-concept"
Visar resultat 21 - 25 av 127 uppsatser innehållade ordet Self-concept.
21. Affecting the consumer by reflecting the consumer? : A qualitative study about how diversity and inclusion in sports commercials affect the consumer´s self-concept.
Magister-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Background: Inclusion and diversity have been a frequently discussed subject within marketing for many years. In particular, marketing communication has to a large extent been criticized to not reflect the reality of society. LÄS MER
22. Relationen mellan motion och global självkänsla bland motionärer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien var att studera relationen mellan motionoch global självkänslaoch undersöka om relationen medierasav fysisk förmåga och fysiskt självvärde.Frågeställningen som skapades var följande:Visar relationen mellan motion och global självkänsla på indirekta effekter genom fysisk förmåga och fysiskt självvärde?Frågeställningenundersöktes genomentillämpning av detteoretiska ramverketThe Exercise and Self-esteem model(EXSEM). LÄS MER
23. Personligt självkoncept och grit : En kvantitativ studie om personligt självkoncept och grit hos professionella och amatörmusiker
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Personligt självkoncept och grit är två psykologiska fenomen som undersöks ofta men inte i relation med varandra och inte kopplade till musiker. Grit har associerats med akademisk framgång och goda resultat och det är en egenskap som framstående ledare inom alla professionella områden verkar ha. LÄS MER
24. Differences in self-concept among persons with high and low prevalence of ADHD symptoms
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The purpose of this study was to shed light on the effects that ADHD symptoms can have on the way individuals assess themselves on six different domains: physical, moral, personal, family, social and academic/work and on their overall self-concept. A total of 136 participants were assessed using two self-ratings questionnaires: Tennessee Self Concept Scale (TSCS-2) and the ADHD screening questionnaire (ADHD-SQ). LÄS MER
25. Congruity in gender-neutral advertisement: A comparative cross-sectional study
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to study the impact the gender congruency between an individual and an advertisement has on the attitudes towards the advertisement of gender-neutral skincare product, while taking into consideration the potential cultural differences. This study used a quantitative approach to conduct a descriptive approach and cross-sectional research design. LÄS MER