Sökning: "Start e-commerce"

Visar resultat 6 - 10 av 57 uppsatser innehållade orden Start e-commerce.

  1. 6. Amodel for the internationalisation of e-commerce scale-ups : Represented by a conceptual prototype of a digital tool that assists firms in localising its business model to better address local customer needs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rita Nordström; [2022]
    Nyckelord :Internationalisation; E-commerce; Digital handbook; Conceptual prototype; Scale-ups; Internationalisering; E-handel; Digital lathund; konceptuell prototyp; tillväxtbolag;

    Sammanfattning : The internet has transformed the way people sell and buy goods and services. E-commerce is a fast-growing industry with low barriers to entry, making it easy to start an e-commerce business – but scaling it is a whole other matter. One common scaling method is international expansion. LÄS MER

  2. 7. Från Sverige till världen - hur internationaliserar man (vitt) snus? En fallstudie om internationaliseringsprocessen för en digital SME som säljer en ny produkt

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Malin Alkbrant; Emil Widhagen; [2022]
    Nyckelord :Internationalization; Born Global; The Uppsala Model; Digital SME; New-to-the-world;

    Sammanfattning : Internationalization is and will always be important for companies that have ambitions to grow and an international vision to expand to countries beyond the domestic market. In an increasingly digital world, much is changing in how companies internationalize, and this applies to a very high degree to companies that sell a product that has not previously been on the market. LÄS MER

  3. 8. Anpassning av förpackningar till e-handel : Fallstudie på ett marknadsledande detaljhandelsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Emil Andrén; Jesper Helsing; [2021]
    Nyckelord :Packaging: e-commerce: degree of filling: environment adaptation:return system; Förpackningar: e-handel: fyllnadsgrad: miljöanpassning: retursystem;

    Sammanfattning : Svensk e-handel noterade år 2020 den högsta tillväxten sedan mätningarnas start. Digitaliseringens utbredande bland den stora befolkningen ses som den stora orsaken till e-handels exponentiella tillväxt, vilket prognostiseras fortsätta växa nästkommande år. E-handelns tillväxtpotential skapar både möjligheter och utmaningar. LÄS MER

  4. 9. Grönt värdeskapande : En kvalitativ studie om att skapa och förmedla gröna värden inom e-handeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Viktor Broström; Elena Martinez; [2021]
    Nyckelord :green value; green marketing; e-commerce; customer value proposition; e-commerce marketing mix; grönt värde; grön marknadsföring; e-commerce; customer value proposition; e-commerce marketing mix;

    Sammanfattning : The impending climate crisis has raised expectations of companies green marketing, at the same time the digital development and the corona pandemic have shifted consumers buying behavior more towards companies’ e-commerce platforms. The underlying problem behind the study is that companies need to create green value that is perceived as real by their consumers and does not generate a negative effect or is misinterpreted for greenwash. LÄS MER

  5. 10. Köp nu, betala senare : En explorativ studie om beteendedesign och hur användare väljer betalmetod i e-handeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Carolina Wagenius; Magdalena Zetterström; [2021]
    Nyckelord :payment solutions; behavioral design; persuasive design; digital nudging; dark patterns; betallösningar; beteendedesign; persuasive design; digital nudging; dark patterns;

    Sammanfattning : Skuldsättningen kopplad till konsumtion ökar i det svenska samhället, vilket gått hand i hand med e-handelns framväxt och faktura som populär betalmetod. Betallösningar som tillhandahåller faktura och delbetalning som betalmetoder åt e-handlare har i och med det fått kritik av media och ny lagstiftning mot viss typ av beteendedesign i betallösningarnas tjänster har även införts. LÄS MER