Sökning: "Start e-commerce"

Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden Start e-commerce.

  1. 21. How Chinese internet celebrity influences consumers’ attitude to purchase on E-commerce. : In the case of internet fashion celebrity Dayi Zhang

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ying Li; Qian Cai; [2019]
    Nyckelord :Internet celebrity; Source credibility; Consumer attitude; Purchase intention;

    Sammanfattning : Problem/Purpose: Internet celebrities have shown huge commercial value by operating their E-commerce in the Chinese market. This article aims to research How Chinese internet celebrity influences consumers’ attitude to purchase on E-commerce. LÄS MER

  2. 22. Metadata Validation Using a Convolutional Neural Network : Detection and Prediction of Fashion Products

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Datavetenskap

    Författare :Henrik Nilsson Harnert; [2019]
    Nyckelord :Computer vision; Object detection; Fashion detection; Convolutional neural network; Metadata validation;

    Sammanfattning : In the e-commerce industry, importing data from third party clothing brands require validation of this data. If the validation step of this data is done manually, it is a tedious and time-consuming task. LÄS MER

  3. 23. Digitalization in the food industry : An exploratory study on how the digitalizationa affects the food industry in Sweden

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Kim Bodeklint; William Unosson; [2019]
    Nyckelord :digitalization; FMCG; digital transformation; food industry; e-commerce; change; change management; omni;

    Sammanfattning : Abstract Background – The existing literature on digitalization in the food industry is limited. Meanwhile, the literature suggests that digitalization is an issue that is unavoidable at some point in all industries and that companies must adapt in order to maintain their competitive position. LÄS MER

  4. 24. E-handelns påverkan på fysiska butiker

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mahmoud Maatouk; [2019]
    Nyckelord :E-handel; Fysiska butiker; E-handels påverkan;

    Sammanfattning : Fysiska butiker har det tufft idag, på grund av E-handeln tvingas en hel del fysiska butiker att stänga ner sin verksamhet. E-handeln utgör en stor del av den totala detaljhandeln, därför är det viktigt för fysiska butiker att utvecklas och hitta nya lösningar för att fortsätta sin verksamhet på bästa möjliga sätt. LÄS MER

  5. 25. Critical success factors betydelse för nystartade svenska e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Johansson; Simon Granström; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; rapid growth; Critical success factors; Social media; E-handel; tillväxt; framgångsfaktorer; marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen i samhället har lett till en brant ökning i användandet av ehandel. Denna utveckling har bidragit till att konsumenter ställer högre krav på sin shoppingupplevelse och företagen måste nu anpassa sig efter detta. LÄS MER