Sökning: "design culture"
Visar resultat 1 - 5 av 1194 uppsatser innehållade orden design culture.
1. “Det viktiga går att ha kvar.” Existentiella perspektiv på klimatkrisen : en kvalitativ religionspsykologisk fallstudie på individ-, grupp- och samhällsnivå
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Climate change is perceived as one of the most serious threats to humanity. Overthe last decade self-reported anxiety has increased in the Swedish population,especially among children and young adults. LÄS MER
2. Constructing Capabilities : Military Strategies of Small States in an Age of Transition: Examining the Influence of Strategic Culture
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Scholars tend to approach small states’ military strategies in terms of restraints and opportunities in the external security environment, largely overlooking the influences of a state’s domestic particularities. This thesis aims to explore how the theory of strategic culture, regarded here as an inherent, domestic context in which strategy is formulated, can add nuance to such realist analyses of how small states build and adjust their defence capabilities. LÄS MER
3. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER
4. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER
5. Bridging Nature and Care : nurturing Individuals with Dementia in a Residential Care Facility in Denmark
Master-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : The global demographic shift towards an aging population, with a projected 22% of the world over 60 by 2050, presents a significant challenge because of the soaring rates of dementia, carrying profound economic, political, and social consequences. Research emphasizes the potential of naturebased interventions in improving the well-being of individuals with dementia. LÄS MER