Sökning: "Start e-commerce"
Visar resultat 11 - 15 av 57 uppsatser innehållade orden Start e-commerce.
11. Anpassad E-handel : Design för en förändrad målgrupp
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : In 2020, the common man was exposed to a large number of changes to his everyday life, in connection with the outbreak of the pandemic disease Covid-19. These changes left many questions as to how everyday life should be handled, including where and how a person should shop. LÄS MER
12. Hur nudging kan användas i en webbaserad dagligvaruhandel för att påverka val i en hållbar riktning : En kvalitativ undersökning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The number of people who buy their groceries via e-commerce at least once a month has increased since the start of the covid-19 pandemic. As food and food production contributes about 20 to 30 percent of the total consumption-related environmental impact in Europe, a change in consumer behavior is required. LÄS MER
13. Design av konversationsrekommendationssystem för att skapa en känsla av förtroende som möjliggör för explicit insamling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : När en kund går in i en e-butik för första gången får kunden inte anpassade rekommendationer. Anpassade rekommendationer bygger på information om användare från tidigare interaktion med e-butiken genom ett rekommendationssystem (RS). LÄS MER
14. Designing for Augmented Reality in aviation E-Commerce
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : In-flight entertainment (IFE) is facing exciting times ahead as more and more technological advancements find its way into the IFE-systems. With the increasing hardware capabilities of IFE-systems, one exciting technology which could be seen infuture IFE-systems is augmented reality (AR). LÄS MER
15. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER