Sökning: "Start e-commerce"

Visar resultat 11 - 15 av 57 uppsatser innehållade orden Start e-commerce.

  1. 11. Anpassad E-handel : Design för en förändrad målgrupp

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Frans Johansson; [2021]
    Nyckelord :E-handel; Målgruppsförändring; Teknisk Design; Produkt utveckling;

    Sammanfattning : In 2020, the common man was exposed to a large number of changes to his everyday life, in connection with the outbreak of the pandemic disease Covid-19. These changes left many questions as to how everyday life should be handled, including where and how a person should shop. LÄS MER

  2. 12. Hur nudging kan användas i en webbaserad dagligvaruhandel för att påverka val i en hållbar riktning : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lovisa Nittler; Victoria Dunbäck; [2021]
    Nyckelord :Nudging; Sustainability; Groceries; Environmental impact; Online grocery store; Consumer behavior; Nudging; Hållbarhet; Livsmedel; Miljöpåverkan; Webbaserad dagligvaruhandel; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : The number of people who buy their groceries via e-commerce at least once a month has increased since the start of the covid-19 pandemic. As food and food production contributes about 20 to 30 percent of the total consumption-related environmental impact in Europe, a change in consumer behavior is required. LÄS MER

  3. 13. Design av konversationsrekommendationssystem för att skapa en känsla av förtroende som möjliggör för explicit insamling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Kajsa Haugen; Rebecca Sälg; [2020]
    Nyckelord :e-commerce; Conversational Recommender System; explicit; cold-start; trust; design; e-butik; konversationsrekommendationssystem; explicit; kallstart; förtroende; design;

    Sammanfattning : När en kund går in i en e-butik för första gången får kunden inte anpassade rekommendationer. Anpassade rekommendationer bygger på information om användare från tidigare interaktion med e-butiken genom ett rekommendationssystem (RS). LÄS MER

  4. 14. Designing for Augmented Reality in aviation E-Commerce

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Alexander Gunillasson; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; AR; Virtual try-on; VTO; ARCore; In-flight entertainment; IFE; IFE-system;

    Sammanfattning : In-flight entertainment (IFE) is facing exciting times ahead as more and more technological advancements find its way into the IFE-systems. With the increasing hardware capabilities of IFE-systems, one exciting technology which could be seen infuture IFE-systems is augmented reality (AR). LÄS MER

  5. 15. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Milos Vrsajko; Maja Fridsén; [2020]
    Nyckelord :Competitive tools; E-commerce; Physical stores; Clothing store; Retail mix; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik; Konkurrensmedelsmixen;

    Sammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER