Sökning: "Structuring data"

Visar resultat 1 - 5 av 158 uppsatser innehållade orden Structuring data.

  1. 1. Ready or not? : Analysis of the Swedish Energy Sector's Knowledge and View on CSRD

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Ellen Kornfeld; [2024]
    Nyckelord :CSRD; CSR; NFRD; ESG; SME Energy Sector; SWOT-Analysis; Knowledge-base Analysis; CSRD; CSR; NFRD; ESG; SMF Energisektorn; SWOT-Analys; Kunskapsanalys;

    Sammanfattning : The thesis investigates the view and knowledge among large versus small and medium sized enterprises (SME) regarding the implementation of the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). To enable a broad collection of data the study carries out semi-structured interviews and surveys on companies and stakeholders within the Swedish energy sector, as well as a literature review. LÄS MER

  2. 2. The Role of Functional Traits and Trade-offs in Seasonal Succession of Phytoplankton Community Structuring : A numerical investigation of resource acquisition traits of Lake Constance

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för ekologi, miljö och geovetenskap

    Författare :Ayesha Nagahage; [2024]
    Nyckelord :Phytoplankton; resource acquisition; traits; trade-off; resource limitation;

    Sammanfattning : Long-term ecological research in deep lakes offers valuable insights into understanding changes in trophic states and organization of phytoplankton assemblages. Utilizing five decades of phytoplankton taxonomic trait data from pre-alpine Lake Constance, a confirmed negative relationship was found between phosphate and light affinity at the annual community trait level. LÄS MER

  3. 3. Improving Value Proposition by Structuring Product Information Flow

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Dahlström; Jacob Stark; [2023]
    Nyckelord :Value proposition; Business model innovation; Product information; Data structure; Management; Product lifecycle; Digitalization; Värdeerbjudande; Affärsmodellinnovation; Produktinformation; Datastruktur; Produktlivscykel; Digitalisering;

    Sammanfattning : This thesis investigates the impact management of product information has on the well-studied concepts of value propositions and business model innovation. Previously, it was not sufficiently documented how this type of information influences these concepts. LÄS MER

  4. 4. Kvarstannande problematiken på akuten i väntan på vårdplats : En kvalitetsförbättringsstudie för ökad patientsäkerhet och förbättrad arbetsmiljö

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Axel Ohrling; [2023]
    Nyckelord :crowding; DMAIC; emergency department; improvement methodology; process mapping; akutmottagning; DMAIC; förbättringsmetodik; kvarstannande problematik; processkartläggning;

    Sammanfattning : Bakgrund Överfulla akutmottagningar på akutsjukhusen är en aktuell diskussion som även rapporterats i media. För få vårdplatser och personalbrist anges bland annat som orsaker, vilket är en negativ påverkan för både arbetsmiljö och patientsäkerheten på akuterna. LÄS MER

  5. 5. ”Vad är det som är power i detta?” : En kvalitativ studie om gruppers sociala interaktion i samtal om feministiska budskap i modeföretags marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hedvig Pahlstad; Ester Paksuniemi; [2023]
    Nyckelord :Focus group interviews; social construction; social interaction; common knowledge; identification; feminist messages; post-feminism; Fokusgruppintervjuer; social konstruktion; social interaktion; gemensam kunskap; identifikation; feministiska budskap; post-feminism;

    Sammanfattning : In society there are several structural norms that appear taken for granted and should be discussed to be recognized. Furthermore, institutions such as corporations often incorporate stereotypical gender beliefs into their structuring such as in marketing. LÄS MER