Sökning: "Testar Testar"
Visar resultat 1 - 5 av 537 uppsatser innehållade orden Testar Testar.
1. Design och användning av algebra-prov inom utbildning : En tematisering av provuppgifter och intervjusvar
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Inom matematikundervisningen är det vanligt att lärare använder skriftliga prov därde väljer ut provuppgifter i syfte att bedöma en elevs matematiska förmågor.Tidigare forskning visar att lärare tenderar till att betona imitativa resonemang iundervisningen, och detta återspeglas också i de prov som de konstruerar. LÄS MER
2. Dagens och morgondagens hållbara landskapsarkitektur : klimatberäkning som vägvisare i designprocessen
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : I dag är behovet av att hitta lösningar på klimatfrågan mer brådskande än någonsin och frågan kring hur vi ska rädda klimatet är en av de största i vår samtid. Senast 2045 ska Sverige inte ha några nettoutsläpp av växthusgaser. LÄS MER
3. Decision Trees for Classification of Repeated Measurements
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Classification of data from repeated measurements is useful in various disciplines, for example that of medicine. This thesis explores how classification trees (CART) can be used for classifying repeated measures data. LÄS MER
4. Robotic Automation of Mechanical Verification
Master-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling och designSammanfattning : This master thesis explores the implementation of Collaborative robots into Elekta's mechanical product verification process. Elekta is a pioneer in precision radiation therapy solutions. Ensuring the compliance of Elekta's products with performance, safety, and quality criteria is of great importance. LÄS MER
5. Vilka effekter har utomhusundervisning i naturvetenskap på elevers lärande? : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Syftet med kunskapsöversikten är att analysera, sammanställa och redogöra för forskning kring utomhuspedagogik i naturvetenskap. Detta undersöks genom att ta reda på vad forskning inom utomhuspedagogik i naturvetenskap kännetecknar i årskurserna 1-6. Vidare undersöks även om sådan undervisning bidrar positivt till elevernas lärande. LÄS MER