Sökning: "Ticket"

Visar resultat 1 - 5 av 173 uppsatser innehållade ordet Ticket.

  1. 1. Creating a Dependency Management DevBot to Improve DeveloperWorkflows

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Michalis Kaili; Fredrik Ullman; [2023-12-04]
    Nyckelord :Development Bot; Design Science Research; DevBot Frameworks;

    Sammanfattning : Software Development Bots (DevBots) are automated tools that handle tasks in a software development setting, often used to simplify daily routines. Research within the field evaluates the use of DevBots but most focus on hard quantitative metrics (commits and pull requests) and only a few qualitative metrics such as how satisfied the developer is with the new DevBot and what frameworks could be used to build it. LÄS MER

  2. 2. Analysis of setups and investment processes within university affiliated venture capitals : A descriptive multi-case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Andreas Schuler; Hannes Rannversson; [2023]
    Nyckelord :Venture Capital; University-affiliated venture capital; Investments;

    Sammanfattning : With the increasing importance of the third mission of universities, namely the commercialisation of science and research, universities have established various mechanisms such as technology transfer offices, business incubators and more. Since many investors tend not to invest in university spin-offs and start-ups due to the risk associated with their early stage, universities have established their own investment units, referred to as university-affiliated venture capital, to provide funding for university spin-offs and start-ups. LÄS MER

  3. 3. Är kollektivtrafiken för dyr? : En kvantitativ studie av kollektivtrafiken i Storstockholm under 2000-talet

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jesper Andersson; Erik Widell; [2023]
    Nyckelord :public transport; marginal cost pricing; merit good; public procurement; subsidization; kollektivtrafik; marginalkostnadsprissättning; merit good; offentlig upphandling; subventionering;

    Sammanfattning : Under perioden 2000 till 2019 ökade priset för en 30-dagarsbiljett i Stockholms kollektivtrafik med 107 %. Den kraftiga prisökningen väcker frågan huruvida kollektivtrafiken i Stockholm i dagsläget är samhällsekonomiskt effektiv eller om den är för dyr? Vad beror den kraftiga prisökningen på, är den rimlig och hur påverkar den användandet av kollektivtrafiken? Syftet med denna uppsats är att undersöka utvecklingen av SL:s biljettpriser och kostnader ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Dark patterns förekomst inom flygbranschen : En studie om dark patterns påverkan på användarupplevelsen inom bokningsprocesser av flygbiljetter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Albin Pålsson; [2023]
    Nyckelord :Dark patterns; Persuasive design; UX design; Ryanair; Ticket; Interaktionsdesign; Användarupplevelse; Flygbranschen;

    Sammanfattning : The Occurrence of Dark Patterns in the Airline Industry is a thesis in Information Design with a focus on Interaction Design. The purpose of this thesis is to investigate how dark patterns in airline ticket bookings affect the user experience of inexperienced users. LÄS MER

  5. 5. Prediction Models for TV Case Resolution Times with Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Borja Javierre I Moyano; [2023]
    Nyckelord :Datasets; Machine Learning ML ; Prediction; Resolution Time RT ; Solve Time; TV Cases; Trouble Tickets TT ; Customer-Related Trouble Tickets Resolution Time; CRM system; BI system; Telecommunications; Dataset; Machine Learning ML ; Prediction; Resolution Time; Solve Time; TV Cases; Trouble Tickets TT ; Kundrelaterade problem Tickets Resolution tid; CRM-system; BI-system; Telekommunikationer.;

    Sammanfattning : TV distribution and stream content delivery of video over the Internet, since is made up of complex networks including Content Delivery Networks (CDNs), cables and end-point user devices, that is very prone to issues appearing in different levels of the network ending up affecting the final customer’s TV services. When a problem affects the customer, and this prevents from having a proper TV delivery service in devices used for stream purposes, the issue is reported through a call, a TV case is opened and the company’s customer handling agents start supervising it to solve the problem as soon as possible. LÄS MER