Sökning: "Tova Berg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Tova Berg.

  1. 1. FÖRÄLDRARS UPPLEVELSE AV FAMILJECENTRERAD OMVÅRDNAD PÅ NEONATAL INTENSIVVÅRDSAVDELNING. En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Tova Berg; Elisia Westberg; [2024-01-26]
    Nyckelord :Familjecentrerad omvårdnad; familjeintegrerad omvårdnad; neonatal intensivvårdsavdelning; föräldrars upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: På neonatal intensivvårdsavdelning vårdas barn som av olika anledningar behöver avancerad vård, exempelvis barn som är födda prematurt. Att vara förälder till ett barn som behöver intensivvård kan ge upphov till känslor av stress, ångest och hjälplöshet. LÄS MER

  2. 2. ”Ungarna är duktiga på att förstå bortom orden och mellan raderna.” : En enkätundersökning om högläsning och poesi i förskoleklass

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Madeleine Berg; Tova Ottander; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att synliggöra hur lärare som jobbar i förskoleklass upplever sitt eget förhållningssätt till högläsning och samtal inom skönlitteratur och framför allt arbetet med En bro av poesi Studien genomfördes genom en kvantitativ enkätundersökning med frågor som behandlade dels generell läsning av skönlitteratur i förskoleklass, dels boken En bro av poesi. Boken är en poesisamling som skapades för att stimulera till poesiläsning och samtal om poesi med elever i unga åldrar. LÄS MER

  3. 3. „Ein Gefühl von Schutz und Frische“ : Eine kritische Diskursanalyse von deutschsprachiger Menstruationsproduktwerbung

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Tyska

    Författare :Tova Erbén; [2019]
    Nyckelord :critical discourse analysis; discourse-historical approach; DHA; gendered advertising; menstruation; menstrual products; Kritische Diskursanalyse; Diskurs-historischer Ansatz; DHA; genderisierte Werbung; Menstruation; Menstruationsprodukte;

    Sammanfattning : The advertisement of menstrual products has traditionally been characterised by shame, discretion and euphemisms (Block Coutts and Berg 1993; Waschek 1995, Simes and Berg 2001). In the past few years, the theme of menstruation appears increasingly in the public eye and prompts the question of whether those qualities are still the dominant descriptors for advertising menstrual products. LÄS MER