Sökning: "Trademark Law"

Visar resultat 6 - 10 av 131 uppsatser innehållade orden Trademark Law.

  1. 6. Protecting the Red Sole - A Comparative Study between EU and US Trademark Protection of Colours and Shapes in the Fashion Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Natalin Yousef; [2022]
    Nyckelord :Intellectual Property Law; Fashion Law; Trademarks; United States; European Union; Christian Louboutin; Shape; Pattern Marks; Shape Marks; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis does describe and analyse the extent of protection of the Christian Louboutin trademark. The registration of trademarks is crucial for the fashion industry, in order to ensure the legacy of the brand and to gain economic value on the investments made. LÄS MER

  2. 7. En hållbar konsumtionsprincip? - En undersökning av hur den varumärkesrättsliga konsumtionsprincipen förhåller sig till EU-kommissionens handlingsplan för cirkulär ekonomi och principen om hållbar utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ellen Grevåker; [2022]
    Nyckelord :Immaterialrätt; varumärkesrätt; EU-rätt; konsumtionsprincipen; varumärkeskonsumtion; hållbar utveckling; principen om hållbar utveckling; handlingsplanen för cirkulär ekonomi; trademark law; intellectual property law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Due to the climate crisis, the European Commission has presented A new Circular Economy Action Plan – For a cleaner and more competitive Europe. The main purpose of the action plan is to create a framework for sustainable products to change into a climate neutral society and decoupling economic growth from resource use. LÄS MER

  3. 8. Intellectual Property and Sustainability in the EU - Trademarks in the Age of Circular Economy and the European Green Deal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Fabio Panico; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; Trademark; European Green Deal; Circular Economy; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The European Green Deal and the subsequent action plans, including the “Action Plan on Circular Economy” and “A new Industrial Strategy for a globally competitive, green and digital Europe”, recently adopted by the European Commission, indicate that sustainability and environmental concerns, among others, are becoming more and more important in the eyes of the legislator. Sustainable development is one of the core objectives of the European Union, as indicated in Article 11 TFEU, Article 3(3) TEU and Article 37 CFR. LÄS MER

  4. 9. Immaterialrättslig due diligence och företagsförvärv - Undersökningspliktens omfattning vid en immaterialrättslig due diligence

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Oliver Titikic; [2022]
    Nyckelord :Immaterialrättslig due diligence; Due diligence; Företagsförvärv; Undersökningsplikt Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Summary The purpose of this thesis is to examine and describe the buyer's duty to investigate the company's intellectual property. Intellectual property can have a significant meaning for a commercial company, the intellectual property can also be the core of the company. Intellectual property is divided into four central laws. LÄS MER

  5. 10. Ond tro inom varumärkesrätten - En studie av definitionen av det varumärkesrättsliga begreppet ond tro inom unionsrätten och den svenska införlivningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Alice Johannesson; [2022]
    Nyckelord :EU-rätt; EU law; immaterialrätt; varumärkesrätt; ond tro; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Begreppet ond tro inom varumärkesrätten återfinns både i svensk nationell rätt och inom unionsrätten. I dagligt tal förstås ond tro som att någon agerar med en ond eller ohederlig inställning eller avsikt men inom varumärkesrätten innehar det en bredare betydelse. LÄS MER