Sökning: "Upper Secondary Teachers"
Visar resultat 26 - 30 av 1899 uppsatser innehållade orden Upper Secondary Teachers.
26. I vilka syften genomför lärare laborationer i biologi? En studie utifrån hel- och halvklasslaborationer i undervisningen
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Labs form part of the curriculum for the biology subject in grades 7 to 9 at upper secondary school and are an important element of biology teaching. The previous research that I have examined in connection with the study shows that teachers carry out laboratories for several different purposes. LÄS MER
27. Möjligheter och begränsningar. En kvalitativ studie om biologilärares laborativa undervisning
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Laboratory work is included in the biology education at upper secondary school and have therefore a central and important role in teaching. The purpose teachers have with laboratory work can vary. Previous studies have indicated that laboratory work is effective for students' knowledge, scientific literacy, and their interest in science. LÄS MER
28. UTTRYCK = SVAR
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : The focus of this literary study is to examine students’ misconceptions about the equal sign as well as giving upper secondary teacher the tools required to promote students’ understanding of the equal sign. To explore these misconceptions further, the study is framed around three research questions: What misconceptions does students’ have about the equal sign and why do they have them? What consequences do these misconceptions have for students’ mathematical ability? What can you do as a teacher to increase students' understanding of the equal sign and the concept of equality? The study suggests that students mainly struggle with the equal sign due to a unidirectional and dynamic understanding which leads to a series of different problems. LÄS MER
29. Strukturer och värderingar av bevis
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : The main purpose of this study was to investigate the structure of Swedish students’ mathematical argumentation and what values teacher show when ranking student solutions. This qualitative study used a clinical, task-based interview (N = 4). LÄS MER
30. Bildämnet på gymnasiesärskolan : Lärares erfarenheter och uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på lärares erfarenheter och uppfattningarom bildämnets plats och betydelse inom gymnasiesärskolans undervisning. Studienämnar belysa bildämnets relevans inom, såväl som utanför, själva bildundervisningen. LÄS MER