Sökning: "Vad är kvantitativ metod"
Visar resultat 1 - 5 av 1960 uppsatser innehållade orden Vad är kvantitativ metod.
1. Digitalisering av ekonomibranschen. Ekonomers attityd till digitalisering inom ekonomibranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Digitalisering är något som förändrar yrken och samhället i stort. Ekonomibranschen är i ständig förändring till följd av just digitalisering. Även om det ses som nödvändigt kan attityden till denna förändring variera hos ekonomer. LÄS MER
2. "Inte så påfallande klandervärt" - I gränslandet mellan det straffbara och det straffria En kritisk analys av tingsrätternas oaktsamhetsbedömning i mål om oaktsam våldtäkt "
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Den 1 juli 2018 reformerades den svenska sexualbrottslagstiftningen, med den största förändringen att gränsen för straffbar gärning numera avgörs av om deltagandet i en sexuell handling har varit frivilligt eller inte. Härutöver infördes ett särskilt oaktsamhetsansvar för vissa allvarliga sexualbrott, däribland brottet oaktsam våldtäkt. LÄS MER
3. Avsaknaden av ett barnrättsperspektiv? - Om barnrättsperspektivet i tvister som rör vårdnad och umgänge
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen är baserad på kritisk teori och tar avstamp i den rapport som presenterades av FN:s barnrättskommitté i februari 2023. Med grund i rapporten undersöks barnrättsperspektivet i tvister rörande vårdnad av barn samt umgänge med barn. LÄS MER
4. Kvinnors upplevelse av förlossning över tid VAS-skattning från BB och 6-8 veckor post partum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Kvinnors upplevelse av förlossning har betydelse både för framtida familjeplanering och anknytningen till barnet samt relationen till partnern. Tidigare forskning visar att det kan vara för tidigt att mäta kvinnors upplevelse direkt efter förlossningen. LÄS MER
5. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER