Sökning: "Variable Pay"

Visar resultat 11 - 15 av 88 uppsatser innehållade orden Variable Pay.

  1. 11. Have you seen that I've paid to go green? A quantitative study on how product visibility impacts consumers' intention to pay a price premium for green steel and ammonia products

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Elsa Fäger; Madeleine Briem; [2022]
    Nyckelord :Green premium; Hard-to-abate industries; Willingness to pay; Product visibility; Signalling theory;

    Sammanfattning : Are consumers willing to pay a price premium for green product alternatives? This is a key question for companies evaluating whether to decarbonise their businesses. For so-called hard-to-abate industries, decarbonisation will require significant investment, and thus this question is of great importance. LÄS MER

  2. 12. The Effect of CEO Compensation Structure on Firm Risk-Taking in Sweden : Does Gender Matter?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Iza Erič; Holly Hu; [2022]
    Nyckelord :CEO compensation; compensation structure; incentive pay; risk-taking; gender differences;

    Sammanfattning : This paper investigates the effect of CEO compensation structure on the risk-taking of the firms in Sweden. In addition, the study examines whether the gender of the CEO plays a role in this relationship. LÄS MER

  3. 13. Passivhuset Lönsamhet : En jämförelse mellan konventionellt byggda hus och passivhus ur ett ekonomiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ekoteknik- och hållbart byggande

    Författare :Fredrik Kjellberg; [2021]
    Nyckelord :Passivhus; Lönsamhet; FEBY;

    Sammanfattning : Ett passivhus är en byggnad som passivt värms upp av återvunnen värme som kommer från ventilationssystem, solen samt interna värmevinster. En kostnadsökning för att bygga passivhus uppstår på grund av den tjocka isoleringen och högre kvalitet på fönstren. LÄS MER

  4. 14. Consumption of sustainable food products : A study of the Sustainable purchase perception matrix and Sustainable lead consumers; A life cycle assessment of BäR smoothie

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Cecilia Melén; Mirea Wolff; [2021]
    Nyckelord :Compromise; Confidence; WTP; PCE; Sustainable lead consumer; Sustainability marketing; Scepticism; Life cycle assessment; LCA; Environmental impact; Global warming; Eutrophication; Primary energy use; Smoothie; Kompromiss; Självförtroende; WTP; PCE; Hållbar marknadsföring; Skepticism; Livscykelanalys; LCA; Miljöpåverkan; Global uppvärmning; Övergödning; Primärenergianvändning; Smoothie;

    Sammanfattning : Part 1 The scientific community has identified an attitude-action gap for demographic and psychographic variables when studying sustainable purchase behaviour. By focusing on what happens during the purchase instead of the purchaser, this cross-sectional study aims to understand sustainable purchase behaviour when consumers purchase sustainable food. LÄS MER

  5. 15. DOES IT PAY TO BE ESG? : An empirical analysis of sustainability in the Nordic countries from a risk and valuation perspective

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Corentin Arnou; Marcus Hammarstedt; [2021]
    Nyckelord :ESG; Cost of equity; Sustainable finance; Price-to-earnings ratio; Price-to-book ratio; Enterprise value to earnings before interest and taxes ratio; Covid-19; Shareholder’s theory; Stakeholder’s theory; Information asymmetry;

    Sammanfattning : In the field of sustainable finance, Environmental-, Social- and Governance-ratings (ESG) have become an acknowledged measurement of a firm's sustainability performance. The increased awareness of sustainability issues in today's society is undeniable. LÄS MER