Sökning: "Virtuality trap E-commerce"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Virtuality trap E-commerce.

  1. 1. Psychic Distance ur ett e-handelsperspektiv : En systematisk litteraturstudie

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maja Ticehurst Falk; [2023]
    Nyckelord :Internationalization; Uppsala model; Psychic distance; Virtuality trap E-commerce; Systematic literature review; Internationalisering; Uppsalamodellen; Psychic distance; Virtuality trap E-handel; Systematisk litteraturstudie;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker internationaliseringsprocessen av e-handelsbolag med fokus på hur psychic distance, ett koncept som hanterar upplevda skillnader i bland annat språk, kultur och politik mellan olika marknader, spelar in i internationaliseringen. Syftet med studien är alltså att undersöka vad den befintliga litteraturen inom fältet för International Business studier säger om sambandet och vilken roll psychic distance spelar i internationaliseringen av e-handelsbolag. LÄS MER

  2. 2. Internationalization through E-Commerce : Exploring percieved risks and understanding the challenges ahead

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Holmberg; Madeleine Holmström-Szugalski; [2017]
    Nyckelord :Internet; E-commerce; Internationalization; Internetalization; SME; Information; Percieved risk; Psychic Distance; Virtuality Trap;

    Sammanfattning : This study examines the phenomenon of the usage of e-commerce in relation to firms’ internationalization process. Consequently, the study investigates risks and psychic distance in relation to prior research within International business, Internationalization and e- commerce, while focusing on the latest era of academia, namely “Internetalization”. LÄS MER

  3. 3. Born Globals and Active Online Internationalization : A closer look on the effects of active online internationalization for Swedish Born Globals

    Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Antouman Jallow; Adam Abraha; [2013]
    Nyckelord :Active Online Internationalization AOI ; Born Globals; E-commerce; LAN; Psychic Distance; Rapid Internationalization; Resource Trap; Uppsala Internationalization Model; Virtuality Trap;

    Sammanfattning : Research pertaining to the role of active online internationalization (AOI) in the context of Born Globals has been shown to be an under-researched area of study. This compelled us to explore the possible benefits and challenges that may come from pursuing AOI for Swedish Born Globals. LÄS MER