Sökning: "Webbstatistik"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Webbstatistik.

  1. 1. När publiken får makten - En kvalitativ studie över hur klick och annan webbstatistik påverkar nyhetsvärderingen på svenska lokaltidningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jonatan Häggström Wedding; Rasmus Torstensson; [2022-03-14]
    Nyckelord :Local news; news values; audience demand; clicks and web statistics; commercialization of journalism and Swedish journalism;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate how a strategic selection of journalists at Swedish local newspapers perceive that the significance of audience demand, expressed through web statistics and clicks, influences and affects their work with news values and news selection online. Additionally, the purpose was to find out how journalists at Swedish local newspapers handle the dilemma between reporting about news subjects that they consider to be of importance for their audience, and news that the audience demands seen through different web analytic tools. LÄS MER

  2. 2. De kom, de klickade, de övergav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Kim Thurow; [2022]
    Nyckelord :webbstatistik; e-handel; övergivna kundkorgar; logistisk regression; B2C; köpresa; digital analys; retail; statistik.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER

  3. 3. The impact of UI design on reseller behavior

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elias Andersson; [2020]
    Nyckelord :Reseller; UI; UX; behavior; e-consumer; web analytics; e-commerce; Återförsäljare; UI; UX; beteende; e-konsument; webbstatistik; e-handel;

    Sammanfattning : The study assesses the influence certain individual factors have on reseller employees online purchasing behavior, after various UI alterations were implemented on a leading tech manufacturer’s web application. A total of 207 reseller employees, from 46 different countries, participated in an 8 week long within-subjects designed A/B test. LÄS MER

  4. 4. Ett bra komplement– om man kommer ihåg den : Utvärdering av ämnesportalen Referensbiblioteket.se

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Anna Olofsson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna utvärdering handlar om Referensbiblioteket.se, en ämnesportal som skapades 2005 av Informations-och lånecentraler i samverkan, ILS. Webbplatsen riktar sig till personal på folk- och gymnasiebibliotek,och tipsar dem (och andra intresserade) om kvalitetsgranskade internetkällor inom olika ämnesområden.Studien har ett brukarperspektiv. LÄS MER

  5. 5. Ett bra komplement – om man kommer ihåg den : Utvärdering av ämnesportalen Referensbiblioteket.se

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Anna Olofsson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna utvärdering handlar om Referensbiblioteket.se, en ämnesportal som skapades 2005 av Informations-och lånecentraler i samverkan, ILS. Webbplatsen riktar sig till personal på folk- och gymnasiebibliotek,och tipsar dem (och andra intresserade) om kvalitetsgranskade internetkällor inom olika ämnesområden.Studien har ett brukarperspektiv. LÄS MER