Sökning: "Wine Packaging"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Wine Packaging.

  1. 1. DEN VISUELLA SMAKBILDEN Hur bilder kan användas i produktdesign för smakförmedling av vin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Lennings Leone; [2023-05-31]
    Nyckelord :packaging design; semiotics; iconography; images; flavour; wine;

    Sammanfattning : This bachelor thesis explores how images can be incorporated in wine packaging design to convey the flavour profile of the beverage inside. Djuce canned wine is the thesis study subject, as its packaging design uses unique art images to adorn the different wines in their collection. LÄS MER

  2. 2. Consumers’ perception of climate-smart wine packaging : a case study on Systembolaget

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Nicole Chidiac; Iris Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Wine packaging; climate impact; consumer behavior; sustainability labels; ; CSR; Alpabeth Theory;

    Sammanfattning : Environmental concerns in the wine industry are getting more attention worldwide, making it important to shift to more sustainable practices. One of the most significant CO2e emissions originates from wine glass bottles as packaging material. LÄS MER

  3. 3. The integration of a sustainable packaging process in the supply chain : The case of the French wine industry.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Olivia Hunter; Emilie Kumar; [2021]
    Nyckelord :Wine industry; Sustainability; Packaging; Supply Chain;

    Sammanfattning : With the rise of awareness of climate change, sustainable development has become a recurring topic in discussions concerning global development, the environment, and society. Packaging has long been a part of a ‘take-make-dispose’ linear model that has caused damage to our ecosystem and has led to the search for more sustainable alternatives. LÄS MER

  4. 4. "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" : En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Charlotta Ekebergh; Thai To; [2021]
    Nyckelord :Wine; Intention To Buy ITB ; Willingness To Pay WTP ; Organic; Label; Packaging;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotta Ekebergh och Thai To Handledare: Patrik Sörqvist Datum: juni, 2021 Syfte: Syftet med föreliggande studie var att undersöka konsumentens intention to buy (ITB) och willingness to pay (WTP) för olika typer av vinförpackningar samt att se om dessaskattningar kan påverkas genom Systembolagets märkningar "klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt". LÄS MER

  5. 5. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Elin Blomqvist; Johan Legernes; [2021]
    Nyckelord :Regression; Wine; Vinmonopolet; Marketing mix; 4P; Price triangle; Statistics; Applied mathematics; Regression; Vin; Vinmonopolet; Marknadsmixen; 4P; Pristriangel; Statistik; Tillämpad matematik;

    Sammanfattning : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. LÄS MER