Sökning: "Zandra Liu"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Zandra Liu.

  1. 1. From farm to food waste? : Opportunities and limitations for a circular economy in the cow milk and oat drink industries

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnea Fundberg; Zandra Hedlund; [2023]
    Nyckelord :Circular economy; food waste; supply chain managment; oat drink; dairy; sustainability;

    Sammanfattning : The purpose of our thesis is to determine to what extent the cow milk and oat drink industries can implement a circular economy according to Ellen MacArthur Foundation’s definition. In addition, we will discuss the impact on the overall sustainability. LÄS MER

  2. 2. Lärares uppfattningar om utomhusmatematik som undervisningsmetod

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Zandra Eklind; [2019]
    Nyckelord :Matematik; matematikundervisning; utomhusmatematik; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vad lärare som undervisar i grundskolans tidigare år, årskurs F-6, har för uppfattningar om och erfarenheter av utomhusmatematik som undervisningsmetod. Jag ville också undersöka vilka för- och nackdelar lärare uppfattar med utomhusmatematik samt undersöka hur de använder metoden och om det är några specifika områden de i så fall helst arbetar med. LÄS MER

  3. 3. Guided reflection in Simulator-Based Crisis Management Training : Examining the possibility to implement After Action Reviews in the CCRAAAFFFTING project

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Zandra Åkerstedt; [2019]
    Nyckelord :After Action Review; Debriefing; Organizational learning; Reflection; Resilience; Simulator-based training; Team learning.;

    Sammanfattning : Reflection is an important team learning activity, allowing team members to process feedback and to learn from experiences. Debriefing methods such as the After Action Review (AAR), proved to increase learning, can be used to guide teams through the process of reflection. LÄS MER

  4. 4. Local and regional factors correlating with long term population change in Gentianella campestris

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Biologi

    Författare :Zandra Löfqvist; [2018]
    Nyckelord :Connectivity; fragmentation; Gentianella campestris; field gentian; semi-natural grasslands; spatial analyses; population change; citizen science; Konnektivitet; fragmentering; Fältgentiana; ängs- och hagmarker; spatiala analyser;

    Sammanfattning : The decrease of semi-natural grasslands in Europe during the last decade has made several previously common species rare or declining in numbers. One of these species is the endangered field gentian Gentianella campestris, which has been proposed as an important indicator species for semi-natural grasslands. LÄS MER

  5. 5. Framgångsrik matematikundervisning : En litteraturstudie om hur lärare i de första skolåren undervisar inom addition och subtraktion för att stödja elevers kunskapsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Hanna Johansson; Tannerby Zandra; [2016]
    Nyckelord :Lärarens undervisning; addition; subtraktion; klassrumsdiskussioner; laborativt material; första skolåren;

    Sammanfattning : De senaste PISA-undersökningarna visar på en nedåtgående trend hos svenska elever inom matematik, läsförståelse och naturvetenskap. Syftet med litteraturstudien är att undersöka lärarens undervisning beträffande addition och subtraktion under de första skolåren. LÄS MER