Sökning: "a thesis on reputation management"

Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden a thesis on reputation management.

  1. 1. Vad påverkar skuldsättningen vid högbelånade företagsförvärv : En kvantitativ studie av skuldnivåer vid svenska företagsförvärv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Gabriel Fromell Norberg; [2024]
    Nyckelord :Leverage buyout; Capital Structure; Market Timing; Pecking order theory; Reputation; Private Equity; Högbelånade företagsförvärv; kapitalstruktur; marknadstajming; hackordningsteorin; rykte; riskkapitalbolag.;

    Sammanfattning : Syfte: Utvecklingen av skuldsatta företagsförvärv har genomgått betydande förändringar sedan fenomenet först introducerades på 1980-talet, både vad gäller den totala skuldnivån och val av skuldinstrument. Tidigare forskning erbjuder flera alternativa förklaringar till vad som påverkar skuldsättningen. LÄS MER

  2. 2. "Boeing is deeply saddened..." : En kvalitativ innehållsanalys av Boeings kriskommunikation efter 737 MAX-krisen

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elsa Stefansson; Ellen Svensson Ödmar; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis conducts a qualitative content analysis of The Boeing Company's crisis communication during the 737 MAX crisis in 2019, with a focus on the crisis involving Boeing's 737 MAX aircraft, Ethiopian Airlines Flight 302. Applying the Situational Crisis Communication Theory (SCCT) and an ethical framework, the study examines Boeing's crisis communication and how the organization deals with ethical and moral dilemmas and how these are expressed. LÄS MER

  3. 3. Determinants of SMEs' Sustainable Practise : A case study of a Swedish financial firm

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Orrmell; Jonathan Markl; Fahmid Anam Chowdhury; [2023]
    Nyckelord :SMEs; Sustainability; Social Performance; Resource-Based View; Stakeholder Theory; Upper Echelon Theory; Small and Medium Sized Enterprises;

    Sammanfattning : Purpose – To find out what factors hinder and promote SMEs to practice sustainable business. Methodology – Qualitative case study based on interviews and archival data. Findings – This research resulted in five different propositions. 1. LÄS MER

  4. 4. Digitalization of Management Maturity Model M3 : A case study about a company’s maturity levelin respect of compliance management

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rebecka Tottmar Virsand; Therése Sjöstedt; [2023]
    Nyckelord :maturity; digitalization; compliance management; competitive advantage; mognadsmodell; digitalisering; compliance management; konkurrensfördel;

    Sammanfattning : The constant rise of stronger technical standards along with expectations for openness  from stakeholders have left businesses in a vulnerable position that threatens their  reputation and viability. There is a need for management standards in order for  companies to have guidelines to follow and know how to work correctly.. LÄS MER

  5. 5. The Duality of Transparency in Strategic Communication : Reputation Management during a Crisis in the Social Media Industry

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lukas Dick; Jan Wessel; [2023]
    Nyckelord :Reputation; Transparency; Crisis Management; Social Media; Strategic Communication; Experimental Vignette Methodology;

    Sammanfattning : This master thesis investigates the potential downsides of transparency in crisis communication. Reputation and transparency studies focus primarily on external perspectives and academia lacks observations from internal perspectives. Crises like data breaches cause exponentially more damage each year and threaten intangible assets like reputation. LÄS MER